„Čekáme na závěry expertizy, která by měla říci, proč se lávka v Praze zřítila a zda to tedy nehrozí i u nás,“ sdělil Jan Vnouček, místostarosta městyse Peruc, pod který Radonice spadají.
Firma má podle něj radonický most prohlédnout tento týden. Dalším problémem 33 let staré lávky je, že je již delší dobu ve špatném stavu. Vedení městyse proto předpokládá, že k jejímu otevření v brzké době stejně nepřistoupí a bude muset investovat do opravy bez ohledu na to, jak dopadne expertiza.
„Jen projekt by měl vyjít zhruba na půl milionu korun, samotná rekonstrukce pak na 15 až 20 milionů, což je pro nás obrovská zátěž. Kdy k realizaci dojde, nedokážu říci, bude záležet, zda získáme prostředky z jiných zdrojů,“ dodal Vnouček.
Konstrukci lávky tvoří nosná lana, která jsou ukotvena v pilířích na březích. Na lanech jsou položeny panely, které tvoří základ vozovky. Na původně pěší lávku, která spojuje Radonice se zahrádkářskou kolonií na druhé straně Ohře, byla vozidla vpuštěna v roce 1998, projíždět tam mohla do roku 2009. I poté se ale našli „dobrodruzi“, kteří po lávce autem přejížděli.
Opravit potřebují i mosty v Klášterci a Štětí
Opravu mostu řeší také Klášterec nad Ohří, a to v ulici Pod Pivovarem. Pro veškerou dopravu je uzavřen od začátku února.
„Revize všech mostů ve městě odhalila, že tento je v havarijním stavu. V tuto chvíli se zpracovává projektová dokumentace, která navrhne postup opravy. Hotová by měla být během několika týdnů,“ uvedl klášterecký starosta Štefan Drozd. Výši nákladů určí právě projekt.
Rekonstrukcí projde i most ve Štětí na Litoměřicku. „Cílem je zvýšit jeho nosnost, aby přes něj mohla i nákladní doprava. Zvýšit se musí také bezpečnost, protože chodcům a cyklistům slouží úzké chodníky,“ řekl starosta Tomáš Ryšánek.
V současné době je most ve špatném stavu, nikoliv však v havarijním, a proto není uzavřený. Mohou na něj pěší, cyklisté i osobní automobily. Oprava začne zhruba za rok.