Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zmizí postrach cyklistů u ústeckých zdymadel? Pomoci by mohl schodolez

  16:48aktualizováno  16:48
Cyklisté, kteří jedou po Labské cyklostezce, musí u ústeckých zdymadel překonat ocelové schodiště. Pro vozíčkáře nebo maminky s kočárky, kteří také tuto trasu využívají, už ale jde o téměř nepřekonatelnou bariéru. Na celé trase cyklostezky podobných překážek napočítali vozíčkáři desítky.

Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

Všechny podobné překážky na Labské cyklostezce mapovala během září skupina cyklistů a vozíčkářů při skupinové jízdě Tour de Labe Handicap. Na trase vedoucí 350 kilometrů podél Labe jich účastníci jízdy napočítali asi 30, a to nejrůznějších druhů.

"Jízda měla zmapovat místa, jež brání průjezdu nejen běžným cyklistům, ale i těm, kteří mají za sebou vozík s dítětem, vozíčkářům či rodičům s kočárky. Chceme proto, aby měla co nejširší využití a jízdě po ní nic nebránilo," vysvětlila krajská radní Jana Ryšánková, proč se části vyjížďky po cyklostezce sama zúčastnila.

V Ústeckém kraji je největší překážkou na stezce právě střekovské zdymadlo, přesněji schodiště přes jednu z částí vodního díla, kdy je potřeba nejprve jedny schody vyjít a záhy druhé sejít. Většina lidí toto místo raději objíždí po úzké a velmi frekventované silnici.

Možná se koupí schodolez, říká krajská radní

"Vyřešit se to dá třeba speciálním zařízením, kterému se říká schodolez a po němž se vozíčkář dostane přes schody. Uvažujeme o tom, že ho jako kraj koupíme," řekla Ryšánková.

Investice do pojízdné plošiny však není ideální. "Toto řešení by nebylo příliš praktické, spíš jsme ho jen chtěli ukázat jako jednu možnost. Doufáme, že se podaří bariéru odstranit jinak, aby byl možný plynulý průjezd v rovině," upozornil Jan Ritter ze sdružení Labská stezka, které se na vylepšování cyklostezky podílí a chce hledat jiné řešení spolu s Povodím Labe.

Další problémová místa jsou tam, kde trasa vede po silnici. "Když jedou vozíčkáři nebo rodiče s dětmi na kolech mezi auty, není to příjemné. Takové úseky jsou třeba ve směru na Děčín. Ústecko je nicméně před jinými kraji hodně napřed. Třeba na Hradecku mají oddělené cyklostezky jenom na 4,5 kilometrech," pochválil severočeskou cyklotrasu Ritter.

Na horním toku Labe mají podle něj cyklisté život ještě komplikovanější. Jízdu jim ztěžují třeba lávky či konec stezky ve Vrchlabí. K pramenům Labe se proto na kole jede složitě. Překážejí tam i nezpevněné cesty s výmoly a kameny.

V porovnání s jinými místy prý je na severu Čech snazší i průjezd městy, kde se cyklisté musejí vejít na silnice s auty. "V Děčíně to bylo celkem v pořádku, stejně v Roudnici, v Litoměřicích jsme jeli úplně mimo město," potvrdil Ritter.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jiří Piramovský u řopíku poblíž výstaviště v Lounech.
Bunkr v Lounech před válkou postavili za den, jeho oprava potrvá déle

Pouhý den trvala před 80 lety výstavba řopíku na výstavišti v Lounech. Uvedení bunkru do původního stavu však potrvá mnohem déle – několik týdnů. Opravy...  celý článek

Bezdomovecký příbytek pod Wilsonovým lesem v Brně.
Bezdomovec nechtěl odejít zpod mostu, na policisty vytáhl nunčaky

S pouty na rukou odváděli ve čtvrtek policisté bezdomovce, který nechtěl opustit své obydlí pod mostem v Teplicích. Muž přitom sám policii přivolal, aby...  celý článek

Mach a Šebestová na známkách
Hrdinové Adolfa Borna ožívají na vystavených poštovních známkách

V lounském oblastním muzeu si lidé nyní mohou připomenout jednoho z nejvýraznějších českých výtvarníků posledních dekád, Adolfa Borna. Výstava představuje méně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.