Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Česká loď Albis, která v Drážďanech týden blokovala Labe, už je volná

  10:39aktualizováno  14:20
Nákladní loď Albis, která byla týden zaklíněná napříč všemi pilíři Albertova mostu v Drážďanech a blokovala Labe, se po poledni podařilo uvolnit. Její vyproštění trvalo pouhých sedm minut.

Přímo z řeky pomohl dvěma českým hasičským tankům se záchrannou operací také remorkér Beskydy. Vyproštění plavidla sledovaly v saské metropoli stovky lidí a úspěšný zákrok ocenily potleskem .

Fotogalerie

Za dvě minuty dvanáct vydal remorkér troubením pokyn k napnutí tažných lan.

Pásová vozidla poté s pomocí Beskyd příď lodě hladce natočila proti proudu, následně byl Albis od mostu odtažený.

Jakmile se loď v řece srovnala a kontrola lodního šroubu a motoru neodhalila žádné problémy, vydala se s pomocí vlastního pohonu na plavbu do České republiky.

Bezprostředně po vyproštění plavidla provedla posádka drážďanského remorkéru Biela kontrolu stavu říčního koryta.

Vykládání lodi začalo už v úterý

Záchranné práce protáhlo právě odčerpávání naložené soli kvůli odlehčení lodi. S tím se začalo minulé úterý kolem 19. hodiny. Do půlnoci se takto podařilo přemístit na břeh jen zhruba 1,5 tuny z celkových 800 tun nákladu. Technici, kteří původně zamýšleli pracovat po celou noc, nakonec své úsilí vzdali a sací zařízení vypnuli.

Vysávání nákladu z lodi totiž zkomplikovala vysoká vlhkost, kvůli níž sůl hrudkovatěla a ucpala sací bagr (psali jsme zde). Pomohl až silnější vysavač a přichystán byl i plovoucí vykládací bagr, který připlul z Mělníka.

Ještě ve středu se předpokládalo, že vykládka bude dokončena do čtvrtečního odpoledne a že nejpozději do pátečního rána bude řeka pro dopravu opět volná.

Sůl byla přepravena do přístavu, kde se překládá na kamiony. Ty převezou zboží zákazníkovi do Ústí.

Loď plující pod jménem Albis uvázla u Albertova mostu v pondělí pozdě večer.

Drážďanský vodní a plavební úřad po nehodě uvedl, že loď pravděpodobně najela na mělčinu a silný proud ji strhl ke straně.

Říční policie podle listu Sächsische Zeitung uvedla, že plavidlu při podplouvání mostu vypověděl motor. Kapitán se prý ještě pokusil loď vyrovnat, to se mu ale nepodařilo a plavidlo zůstalo zaklíněno na mostních pilířích.

Albertův most není poškozený

Přes všechny potíže má Albertův most postavený v roce 1877 jen pár škrábanců. V pilířích jsou ocelové nosníky ukotvené ve dně Labe a pevném betonu.

„Proto most ve svém věku drží i s opřenou lodí. Jeho statika narušena není,“ řekl Sächsische Zeitung šéf stavebního úřadu Reinhard Köttnitz.

Loni v prosinci zablokovala lodní dopravu na Labi v Drážďanech na několik dní nákladní loď české společnosti ČSPL, která uvázla na mělčině nedaleko Mariánského mostu. Vyprostit se ji podařilo až pomocí vodní vlny, kterou z Čech poslalo Povodí Labe.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Muž zmlátil svého známého, mrtvola plná šrámů se pak našla ve vodě

Kriminalisté obvinili z pokusu o vraždu čtyřiapadesátiletého muže z Chomutovska. Při hádce napadl svého o dvanáct let mladšího známého, jehož tělo bylo v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V Krupce zemřel dělník, spadl na něj betonový nosník

Vážná nehoda s tragickými následky se stala v sobotu v půl třetí v Krupce na Teplicku. Na stavbě haly v průmyslové zóně byl zavalen dělník a ani přes následnou...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Kraj prověřuje, jestli ředitel školy ve Varnsdorfu šikanuje své učitele

Odvolání ředitele Vyšší odborné školy a Střední školy ve Varnsdorfu Petra Jakubce požadují někteří tamní zaměstnanci. Důvodem je to, že kvůli údajné šikaně ze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.