Diskuze
Vlaky v Ústí mířily ke stejné výhybce, vagony se přiblížily na půl metru
Děkujeme za pochopení.
M98i65r38o55s86l81a47v 18Z26i51k30m33u89n57d
Na nehodové události se podílí i konzervativní přístup k provozním předpisům. V Německu nebo Rakousku by k takovéto nehodové události s velkou pravděpodobností nedošlo.
Strojvedoucí vjížděl do obvodu Ústí nad Labem HLN na návěst výstraha, na odjezdu bylo stůj (červená). Při průjezdu obloukem po první koleji pravděpodobně viděl zelené světlo (návěst dovolují jízdu) na návěstidle z koleje číslo 3 (pro osobní vlak) a tak nepokračoval v brzdění. Nebyl ani první ani poslední, kdo se nechal chytit návěsti pro jiný vlak (podobné nehody v Poříčanech, Roudnici nad Labem). Když zjistil, že na návěstidle platném pro kolej číslo 1 je stůj, použil rychločinné brzdění a s ohledem na relativně nízkou rychlost se podařilo vlak zastavit.
V Německu či Rakousku se v podobných - méně přehledných místech = oblouky - zřizují opakovací návěstidla (předvěsti) nebo je tam indikátor postavení hlavního návěstidla, takže strojvedoucí dostává dodatečnou (opakovanou) informaci, zda je na hlavním návěstidle stále návěst jízdu zakazující nebo zda se v mezičase nezměnila na návěst dovolující jízdu.
Tohle ovšem v podmínkách české železnice poměrně obtížné realizovat, protože TO stojí peníze a předpisy jsou "dokonalé", takže při jejich dokonalém dodržování ze strany provozních zaměstnanců nemůže k nehodové události dojít. Podle předpisářů je opakovací předvěst nebo doplňkový indikátor zbytečnost a jen velice obtížně se daří prosadit zřízení opakovací předvěsti, namísto toho, aby to byla povinnost v místě, kdy strojvedoucí nemá dostatečný výhled na hlavní návěstidlo.
M71i24l94a49n 89V35o65l56e78k
"Strojvůdci obou souprav stačili na poslední chvíli před výhybkou zastavit."
No, jeden zastavovat nemusel. Ten druhý prostě přejel trochu za námezník. Není jednoduché zastavit s tak dlouhým vlakem úplně přesně a vlak dlouhý 673 se tam ani mezi výhybky nevejde.
P44e24t52r 91N38o97v37o30t18n38y
Jednoduché to není, ale právě proto se na to docela dlouho cvičí, aby zastavil bezpečně nejen před tím černobílým šutrem, ale hlavně před návěstidlem se znakem stůj.
P94e11t43r 85N11o76v18o30t26n64y
To nevyšlo, dnes ho před ten osobák nepustili. Tak ho málem vytlačil. Není ten metrans vůbec nějakej protekční? Nedávno zadrbal v Praze podobně dlouhým vlakem nové spojení asi na pět minut, protože musel projíždět přes hlavák do Holešovic.
T78o48m31á66š 42K24o24t61í25k
Nevznikla žádná škoda? Kola souprav nejsou po nouzovém brždění "obutá"? Nevím, budu rád když mi to někdo znalejší vysvětlí. 600m to už je docela dost vagónů.
J18a58r97o52s67l93a25v 87B53e91d12r81n29a
Ne pri kazdem rychlocinnem brzdeni se musi kola obout.. a tady to hlavne vypada na kotoucove brzdy.
M93i69c79h18a48l 23P26t45á39č24e76k
Není mi jasné, proč muselo být iks osobních vlaků zrušeno a přešetřování trvalo pět hodin. Záležitost byla přece jasná. Nafotím to, do nákladního vlaku posadím jiného mašinfíru a odešlu ho z nádraží a jezdíme za hodinu vesele dál. Nebo -?
P95a91v85e58l 23O82b75d14r46ž94á86l52e45k
Ono nějakou dobu trvá zadokumentovat přesný technický stav obou vlaků, zabezpečovacího zařízení, stáhnout všechny záznamy, stavy ovládacích prvků, zkontrolovat plomby atd.
A to nemůže dělat každý, musí se počkat na příjezd specialistů...
J43a42n 81P91r42i72c71h75y66s11t71a72l
Proc tam pan autor zase cpe ten privlastek zbytecny? "Událost omezila provoz na ústeckém hlavním vlakovém nádraží zhruba na pět hodin."
Nikoliv pane Vacula, takhle je to spatne. Spravne to ma byt: "Událost omezila provoz na ústeckém hlavním nádraží zhruba na pět hodin."
Nadrazi bez dalsiho urceni je vzdycky zeleznicni. Pokud byste psal o stanici, tak tam by byl privlastek "zeleznicni" namiste, protoze stanice existovaly davno pred stavbou prvni zeleznice. Ale nadrazi se proto jmenuje nadrazi, protoze je na draze.
Takhle je to jako byste o sobe tvrdil, ze jste novinarsky zurnalista.
P43a15v23e11l 54O96b77d44r30ž55á74l18e66k
ÚAN Florenc?
P69a26v96e44l 34R17e27z44n74i15c41e34k
Co na tom budou 2 mesice vysetrovat?
J12a66n 51K11u39č89e23r84a
viz níže můj komentář
K78a76r61e13l 91N97o18v17o24t86n67y
Mno sedet u oken toho osobaku a sledovat jak se nezadrzitelne blizi bok toho nakladniho vlaku, tak bych si asi musel prat kalhoty...
S72i35l67v12e54s77t31r 76K64a55d98e40ř17á69b29e93k
Jen by vás něžně vytlačil z kolejí. Popřípadě převrátil, kdybyste se nedali. Proti srážce s protijedoucím vlakem je to čajíček.
M21i91c29h26a83l 93K80o93l92o63v93r52a35t
Za dva měsíce zjistíme, že to byla chyba signalizace
V98á19c29l87a46v 67K98o44v63á95ř
Neměl osobák přednost zprava?
J22a58n 39K79ř46e53p43e71l14a
Pardon, měl být plus
Násilí! křičeli Zítkovi příznivci u soudu a napadali stráž, aktivista nepřišel
Známý aktivista Pavel Zítko dnes nedorazil k Okresnímu soudu v Chomutově, před kterým měl stanout...
Rasový motiv, řekl žalobce o bitce v Dubí. Čtyřem obžalovaným navrhl vězení
U teplického okresního soudu zazněly závěrečné řeči v případu napadení mladého muže na koupališti v...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení
Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...
Žena neuhlídala dvě děti, obě se utopily. Se žalobcem se dohodla na podmínce
S podmíněným trestem odešla od soudu žena, která loni v létě neuhlídala na koupališti v Klučku u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Lidé vyhráli. Lithium se patrně bude zpracovávat na Chomutovsku, ne u Teplic
Lidé, kteří protestovali proti zpracování lithia v lokalitě Újezdeček u Košťan na Teplicku,...
VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety
Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...
Ústí zimák odpískalo, Děčín ještě váhá: Chybí nám už jen řidič ještěrky
Zimní stadion poslali k ledu. Ústečtí basketbalisté zůstanou pro semifinále play off NBL věrní...
Na klinice po neshodách končí přednosta, nemocnice věří v setrvání lékařů
Několik měsíců vyhrocená personální situace na Klinice anesteziologie, perioperační a intenzivní...
Lidé nechtějí větrníky. Referendum si zajistěte sami, vzkázali jim politici
I přes protesty stovek občanů bude obec Mšené-lázně na Litoměřicku dále jednat o výstavbě větrných...
ELEKTRIKÁŘ - NA RANNÍ (38-43.000 Kč)
Advantage Consulting, s.r.o.
Ústecký kraj
nabízený plat:
38 000 - 43 000 Kč