Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Většina cest na via ferratě je opět otevřená, závady jsou už jen někde

  8:59aktualizováno  8:59
Většina zajištěných cest na Pastýřské stěně v Děčíně je od pátku znovu otevřená. Turisté a milovníci adrenalinových zážitků si tak mohou užít výhledy na Labský kaňon a na město. Na zbylých cestách jsou ještě závady, které zjistila odborná firma při předsezonní prohlídce.

Via ferrata je trasa jištěná lany a železnými stupačkami. | foto: ferraty u nás

„Jsem rád, že se podařilo odstranit závady, které bránily otevření ferraty, a my jsme mohli většinu tras otevřít,“ řekl náměstek primátorky Jiří Anděl. Zavřené zatím zůstávají trasy 5, 6, 7 a pravý nástup u bývalého výtahu.

Radnice nechala před zahájením lezecké sezóny zkontrolovat všechny cesty via ferraty (o jejím otevření jsme psali zde). Hlavní roční kontrola zjistila závady, které bylo nutné před otevřením odstranit. Za prohlídku město zaplatilo 47 tisíc korun a dělala ji firma Rocknet z Chomutova.

Správce ferraty intenzivně pracoval na výměně některých kramlí, doplnil zakončení lan a na svislých úsecích bezpečnostní dorazy. Vyměněné bylo ocelové lano na cestě Karlův most za nerezové.

Via ferrata

Via ferrata je cesta v náročném horském terénu, která je vybavená jisticími lany a železnými stupačkami.

V Evropě se staví hlavně v Dolomitech už více než 150 let.

V Česku už byly otevřeny tři ferraty. U Tábora, Bečova nad Teplou a Vodní brána u Semil. Ta v Děčíně je jediná v zemi, která je přímo v centru města.

Nástup na ferratu v Děčíně je na Labském nábřeží, vedle bývalého výtahu na Pastýřskou stěnu a končí pod zoologickou zahradou.

Na posledním jednání, kde se sešli pracovníci magistrátu, autor ferraty, odborná firma i nezávislý expert na lezecké materiály a vybavení. „Bylo stanovené, které úpravy je nutné provést hned a které se dají udělat za provozu,“ vysvětlil Anděl.

Zbylé cesty se opraví během 2 měsíců

Zbylé cesty budou podle mluvčí děčínské radnice Markéty Lakomé upravené během následujících dvou měsíců.

Opravy cest nyní vyšly radnici zhruba na 50 tisíc korun.

Celá via ferrata vzhledem k vysoké návštěvnosti vyžaduje pravidelnou kontrolu a údržbu. Proto byl vypracovaný plán kontrol a údržby podle norem a dokumentu vydaného Rakouským správním výborem pro bezpečnost v Alpách.

Výstupy s ocelovými lany a stupačkami vznikly v roce 2014. Autorem děčínské via ferraty a jejím stavitelem je horolezec Karel Bělina, který cestu po dva roky spravoval.

Poškození cesty Via ferrata řešil magistrát už v minulosti. Záběry z roku 2014:





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vchod problematického děčínského paneláku v Zelené ulici, jehož součástí je...
Nemáme kam jít, žehrají sociálně slabí nájemníci z domu hrůzy v Děčíně

Několikrát zde hořelo, před dvěma lety tu měli štěnice. Panelový dům v Zelené ulici je nejproblematičtějším domem v Děčíně. A ze tří městem vytipovaných domů...  celý článek

Testování buggyry na autodromu v Mostě.
Spory kvůli protihlukové vyhlášce v Mostě skončí pravděpodobně u soudu

Protihluková vyhláška v Mostě platí více než půl roku, přesto si lidé dál stěžují na hluk hlavně z místního autodromu. Město už uložilo kvůli porušování...  celý článek

Opravna železničních vagonů Ryko.
V nové děčínské hale dokážou opravit dvanáct nákladních vagonů naráz

Novou halu otevřela děčínská firma Ryko, která je jednou z největších evropských opraven nákladních železničních vozů. Hala stála přes šedesát milionů korun a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.