Starosta města Zbyněk Šimbera se snažil počet rychlíků vrátit na původní úroveň, ale nakonec neuspěl. Ministerstvo argumentuje, že by to nebylo efektivní (psali jsme o tom zde).
„Ministerstvo není připravené za stávající situace měnit koncepci železniční linky R5 Praha – Cheb,“ napsal zástupce resortu Ondřej Michalčík starostovi Duchcova, proč resort jeho žádost o obnovu původního stavu zamítl.
Před změnou jízdního řádu loni v prosinci zastavilo ve městě denně devět rychlíků jedoucích na Prahu a osm jich stavělo v opačném směru.
Po úpravě už na duchcovském nádraží ve směru na Prahu staví pouze první tři rychlíky a z vlaků mířících do Chebu jen poslední dva večerní rychlíkové spoje.
Když se starosta snažil rozhodnutí ministerstva zvrátit, narazil na dva argumenty – v průměru pouhých pět nastupujících do vlaku v Duchcově a jeho dostatečná provázanost s ostatními obcemi kraje díky regionální dopravě.
„Mrzí nás to, ale byly to dva pádné argumenty, které vznesli,“ reagoval Šimbera. Po dopise ještě zkoušel přemluvit náměstka ministra dopravy, ale i zde byla jeho snaha marná. „Asi bych se nezachoval jinak, kdybych byl v jejich pozici,“ přijal však starosta finální rozhodnutí ministerstva.