Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nové vedení Ústí zrušilo studii na tunel pod městem zadanou předchůdci

  16:10aktualizováno  16:10
Nové vedení Ústí nad Labem pokračuje v rušení projektů, které připravila svržená koalice ANO a PRO! Ústí. Rada města revokovala rozhodnutí svých předchůdců a nezaplatí studii na čtyřkilometrový tunel pod městem, který by byl součástí dálničního přivaděče a zároveň vyřešil dopravu ve městě.

Ilustrační snímek | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Náměstek primátora Jiří Madar z Ústeckého fóra občanů (UFO) řekl, že studie je v současnosti zbytečná a navíc ji měla dělat firma, která nebyla vybraná ve veřejné soutěži.

Fotogalerie

„V tuto chvíli jde o variantu, se kterou nikdo nepočítá. Šlo by o zbytečně vyhozené peníze z městského rozpočtu,“ řekl Madar.

Tunel plánovala minulá koalice jako součást přivaděče Děčína k dálnici D8. Navazoval by na silnici I/62, která by měla být rozšířena ze dvou na tři jízdní pruhy. Náklady na jeho vybudování odhadovalo bývalé vedení města na čtyři až pět miliard korun a počítalo s tím, že by ho jako součást přivaděče zaplatil stát (o plánu zde).

Děčínský magistrát se však k plánu postavil skepticky. Nechává si zpracovat vlastní studii na tři možné varianty dálničního přivaděče, hotová by měla být už tento měsíc.

„To, s čím přišlo Ústí nad Labem, se jeví jako finančně velmi náročné, a nemyslíme si, že by tato varianta byla schůdná. Úplně by neřešila potřeby Děčína,“ řekla mluvčí Děčína Markéta Lakomá.

Ministerstvo tunel posuzovalo jen jako přivaděč

Podobně reagovalo ministerstvo dopravy. Ředitelství silnic a dálnic totiž pracuje na dvou jiných variantách, které počítají se zcela jinou trasou.

„Nelze předpokládat, že nastíněný nápad města by mohl být ekonomicky efektivní,“ řekl mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Dodal, že po dokončení dálnice D8 se doprava v Ústí výrazně zklidní.

Náměstek Madar tvrdí, že zrušení studie neznamená, že by město dopravu nechtělo řešit.

 „Budeme jednat s Ředitelstvím silnic a dálnic. Pokud by se varianta se zkapacitněním silnice I/62 dostala do hry, znamenalo by to samozřejmě i potřebu upravit průjezd Ústím. To všechno ale musí zajistit stát, včetně studie,“ dodal Madar.

Plán řešil dopravní problémy Ústí i do budoucna

Plán na vybudování tunelu pod Ústím však neměl sloužit jen jako trasa přivaděče. Byl řešením i pro výhledové dopravní problémy města. Vycházel například z toho, že s plánovaným rozvojem říčních přístavů v Krásném Březně a ve Vaňově stoupne ve městě počet kamionů a že v prostoru dnešního Západního nádraží má být jednou nový dopravní uzel s terminálem pro vysokorychlostní vlaky.

Vybudování tunelu by navíc Ústí vyřešilo problémy s frekventovanou silnicí u Labe, která bývá při povodních zatopená.

Podle bývalého náměstka primátora Martina Hausenblase z PRO! Ústí tak udělali noví radní zrušením studie chybu.

„Pokud vedení města rezignuje na takovéto myšlenky, tak to není krátkozrakost, ale slepota. Pokud město nebude mít funkčně prorozvojově nastavenou infrastrukturu, tak se nemůže nikdy dobře rozvíjet,“ řekl Hausenblas.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Strážník a amatérský historik Tomáš Rotbauer.
Důl Richard žádný nacistický poklad neukrývá, říká amatérský historik

Závaly hluboko v útrobách bývalé nacistické podzemní továrny v dole Richard u Litoměřic jsou dodnes neprozkoumané. Roky se o nich tradovalo, že je při ústupu...  celý článek

Bývalá sladovna v Žatci je jednou z řady místních objektů, které by se mohly...
Žatec se příští rok v létě dozví, jestli jeho památky budou v UNESCO

Radnice v Žatci oznámila, že se v létě 2018 dozví, jestli se místní chmelařské památky dostanou na seznam světového dědictví UNESCO. Do té doby organizace...  celý článek

Václav Morava u Krajského soudu v Ústí nad Labem.
Za zapálení bytu v Jirkově, v němž uhořeli dva lidé, dostal muž 15 let

Ústecký krajský soud poslal na 15 let do vězení Václava Moravu, který v únoru zapálil dveře bytu na sídlišti v Jirkově. V plamenech tam zemřeli dva muži,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.