Obyvatelé města se musí připravit i na dopravní změny na Mariánském mostě a na důležité spojnici od Děčína do Ústí nad Labem.
„Musíme cestující dostat přes Labe a na Mariánském mostě nelze vést trakční vedení. Chystáme se tak brzy vypsat výběrové řízení na 6 hybridních trolejbusů, jeden stojí 18 milionů korun,“ řekl po čtvrtečním jednání s krajem ústecký primátor Petr Nedvědický.
Trolejbusy budou fungovat tak, že před mostem se odepnou z trakčního vedení, most přejedou na pohon z baterie a za mostem se opět na trakční vedení napojí.
„Pohyb trolejbusů po Mariánském městě trošku způsobí problém, budeme muset odklánět nákladní a tranzitní dopravu přes Krásné Březno, aby se vyhnula městu,“ přiblížil Nedvědický s tím, že dopravní modely se ještě upřesňují.
Samotná oprava mostu by měla začít příští rok v červnu, trvat bude rok a půl a první odhadovaná cena je 200 milionů korun. A technické řešení opravy je zajímavé.
Po opravě mostu bude lávka odstraněna
„Celá vozovka bude vysunuta, zlikvidována a následně postupně nasunuta nová konstrukce vozovky,“ přiblížil Nedvědický. Mostní oblouky, táhla i předmostí tak zůstane zachováno.
Opravovaný most se také rozšíří, kromě chodníků pro chodce zde bude bezpečný pruh pro cyklisty. Padl tak návrh města, aby lávka, zbudovaná pro chodce v době výstavby, zůstala zachována pouze pro cyklisty. Kvůli lodní dopravě pro prý není možné.
„Lávka bude jen provizorní. Povede nedaleko Mariánského mostu a ještě musíme vyřešit přístup k ní z obou stran,“ dodala mluvčí kraje Lucie Dosedělová.