Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ústecký kraj chtěl zpoplatnit víkendové jízdy kamionů, u vlády narazil

  8:17aktualizováno  8:17
Vláda zamítla návrh Ústeckého kraje na zpoplatnění výjimek, díky kterým mohou kamiony jezdit i o víkendu. Vláda považuje návrh za nesystémový. Podnětem kraje, který je součástí novely zákona o správních poplatcích, se však bude ještě zabývat Poslanecká sněmovna.
Na dálnice a silnice nesmějí kamiony o nedělích a o svátcích od 13 do 22 hodin (ilustrační snímek).

Na dálnice a silnice nesmějí kamiony o nedělích a o svátcích od 13 do 22 hodin (ilustrační snímek). | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Na dálnici a na silnice první třídy nesmějí kamiony o nedělích a o svátcích od 13 do 22 hodin. V době prázdnin platí omezení i o pátcích od 17 do 21 a o sobotách od 7 do 13 hodin. V době víkendových zákazů jízd mohou na cesty pouze kamiony převážející například rychle zkazitelné potraviny či živá zvířata.

Pokud chce někdo vézt například díly do nepřetržitých automobilových výroben, musí zažádat o výjimku. Ročně jich úřady bezplatně udělí kolem pěti tisíc. A právě to chtěli ústečtí politici změnit.

"Ústecký kraj zdůvodnil, že poplatek má určitou regulatorní funkc. Jenže poplatek 1000 korun na jeden rok tu funkci naprosto ztrácí. Mám za to, že to je spíš záležitost, jak kraje mohou dostat finanční prostředky od dopravců do svých rozpočtů." sdělil ministr dopravy Antonín Prachař (ANO).

Kraj bude žádat od vlády pomoc s regulací

Ústecký kraj nyní bude kvůli neschválení poplatku žádat po státu přísnější kontroly zákazu jízdy kamionů. Kraj patří k tranzitním regionům a hustou dopravou trpí desítky obcí. "Budeme chtít slyšet od státu, jak nám pomůže s regulací přetížené infrastruktury a jakým způsobem bude výjimky (pro kamiony) kontrolovat," reagoval pro Český rozhlas krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek z KSČM.

Podle Prachaře návrh také neobsahoval žádnou finanční analýzu, která by zdůvodnila výši poplatku a vysvětlila, co vlastně pokrývá. Podle ministra je odpovědností každého kraje, případně státu, aby výjimky neuděloval zbytečně. "Řešením není zavést další poplatek, který zvyšuje administrativní zátěž, aniž bychom měli k dispozici finanční analýzu," uvedl Prachař.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Opravna železničních vagonů Ryko.
V nové děčínské hale dokážou opravit dvanáct nákladních vagonů naráz

Novou halu otevřela děčínská firma Ryko, která je jednou z největších evropských opraven nákladních železničních vozů. Hala stála přes šedesát milionů korun a...  celý článek

Jaroslav Foldyna, volební lídr ČSSD v Ústeckém kraji
Volby nám prohrála centrála, ne mé fotky s Nočními vlky, říká Foldyna

Jaroslav Foldyna je v Ústeckém kraji jediný ze čtyř poslanců ČSSD, který ve volbách obhájil svůj mandát. „Je potřeba si přiznat, že řada prosazovaných věcí...  celý článek

Na demonstraci vystoupil i Miroslav Sládek. (12.3.2016)
Nevím, proč bych nesměl do restaurace, říká o zadržení republikán Sládek

Předseda republikánů Miroslav Sládek, jehož policie večer v první den voleb zadržela i s kandidátem strany při nepovolené kampani v Chomutově, tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.