Muzeum v Ústí nad Labem získalo reklamu likérky v Krásném Březně. Poutač je vyroben z papíru. Rok výroby je pravděpodobně mezi lety 1920 - 1925. Zobrazuje zleva: mnicha a klášterní tajemství, myslivce a starou mysliveckou a pravděpodobně kmínový likér. | foto: Karel Pešek, MF DNES

Ústecké muzeum koupilo na Aukru 'zlatý hřeb' výstavy

  • 0
Ústecké muzeum získalo vzácný úlovek pro výstavu Slavné lokální značky Ústí nad Labem. Podařilo se mu obohatit sbírky o dosud neznámý reklamní poutač z 20. let 20. století na nápoje Stará myslivecká a Klášterní tajemství z místní likérky. Stejně pozoruhodná jako reklama je i příběh, jak ji muzeum získalo.

"Takový exemplář ještě nikdo z nás neviděl, bude to zlatý hřeb celé výstavy," slíbil historik muzea Martin Krsek.

Muzejníci dostali minulý týden echo od kolegy z jižních Čech, že tato reklama je v nabídce portálu Aukro. "S prodejcem jsme se dohodli, že za ni zaplatíme pevně stanovenou částku - 16 tisíc korun," popsal Krsek.

Jenže než cedule z nabídky během víkendu zmizela, sběratelé za ni nabídli 25 tisíc. "Majitel ale řekl, že když už jednou dal slovo, tak ho dodrží. A také se těšil, že jeho unikátní reklama skončí v našem muzeu," vypráví Krsek. Cedule je momentálně v péči konzervátora, protože potřebuje drobné opravy.

Muzejníci chtějí vyrobit podle této reklamy suvenýry v podobě miniatur, jež si budou moci návštěvníci výstavy koupit.

Výstava začne v pondělí a potrvá do konce dubna. Expozice připomene slavné značky jako Březňák, Schichtovo mýdlo s jelenem nebo tuk Ceres z pohledu dobové reklamy.