„Oprava Tyršova mostu finišuje. Zhotovitel předpokládá ukončení uzavírky silnice I/15 na konci dubna,“ řekl Václav Havlan z úseku výstavby Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Právě tato instituce totiž stavbu platí.
Rekonstrukce klíčové spojnice mezi oběma břehy Labe začala loni v dubnu s tím, že se na most auta vrátí na konci roku a další opravy budou probíhat za provozu.
Firma SDS Exmost, která opravu zajišťuje, se ale během stavby musela poprat s řadou problémů. Bouracích prací bylo více, než se předpokládalo, ke zdržení přispěl také archeologický průzkum, spodní voda a deštivé podzimní počasí.
„Aktuálně stavbaře potrápil zasypaný historický most. Při loňském suchém létě vykazovaly zásypy původního kamenného mostu větší únosnosti než v současné době. Proto musely být v aktivní zóně vozovky vyměněny provedené vrstvy za únosnější,“ vysvětlil Havlan.
Další práce souvisejí s železnicí
Dalším úkolem, který na stavaře čeká, je prodloužení původní nosné konstrukce mostu přes Labe na litoměřické opěře a následné osazení posledního dilatačního závěru mostu.
Pod mostem vede železniční trať. „Bude potřeba obnovit trakční vedení, osadit zábrany proti dotyku a odstranit provizorní lávku pro pěší umístěnou v poli mostu přes železnici. Pohyb chodců bude po odstranění lávky vedený bezpečným koridorem skrz staveniště,“ upřesnil Václav Havlan.
Do konce dubna zbývá také osadit římsy, položit finální povrch silnice i chodníků a instalovat svodidla.
Vícepráce prodraží celou stavbu o zhruba šest milionů na 111 milionů korun.
Ani po zprůjezdnění mostu se ale řidiči dopravních omezení nezbaví. Bude totiž potřeba opravit silnici, po které nyní centrem města proudí desetitisíce aut.