„Domníváme se, že by to byla ekonomicky výhodná varianta, protože náklady u klasických podzemních parkovišť jsou mnohonásobně vyšší. Jestliže máme ve městě podzemní prostor, který se nabízí takto využít, byla by škoda po něm nesáhnout,“ vysvětluje člen litoměřického kontrolního výboru Filip Hrbek.
„V přízemí tunelu by mohlo vzniknout 50 až 60 parkovacích míst. A protože tunel je přibližně sedm metrů vysoký, uvažuje se také o vloženém patře, do kterého by se vešlo dalších 50 osobních aut. Při dvoupatrovém provedení však bude potřeba nalézt vhodné řešení pro výjezd aut na straně u Kavárny s párou, kde je omezený stavební prostor,“ upozorňuje Hrbek.
Bývalý železniční tunel je zhruba 300 metrů dlouhý. Postaven byl v roce 1874 a po přeložce trati, kdy byl vyřazen z provozu, sloužil jako sklad a garáže.
„Z té doby jsou v tunelu tři větrací šachty. V jedné z nich by se mohl vybudovat výtah, který by lidi dopravil na kraj historického centra města do Vavřinecké nebo Winterovy ulice,“ popisuje Hrbek.