Podle názoru stěžovatelů bude poutač zasahovat do výhledu na kopce Českého středohoří – na Milešovku nebo Kletečnou, navíc prý stavba nebyla žádným způsobem projednána s veřejností a nebyl posuzován její vliv na okolí a krajinný ráz.
„Firma žádné zvláštní povolení na stavbu reklamního pylonu mít nemusí. Je to součástí územního řízení pro celý hobbymarket včetně reklamního pylonu,“ uvedl Martin Sommer, vedoucí odboru výstavby trmické radnice, na jejímž území bude obchod stát.
Povolení stavby získala firma už v roce 2012, loni pak bylo vydáno stavební povolení.
„Když se to povolovalo, žádné připomínky nebyly. Všichni, kdo se k tomu měli vyjádřit v územním řízení, se vyjádřili kladně. Až teď si zřejmě někdo vzpomněl,“ dodal Martin Sommer.
Reklamní konstrukce se do Ústí přestěhuje z Brna, odkud ji pro její výšku a šířku odstranili. Podle zástupců Bauhausu ji nahradí menší varianta, která nebude narušovat panorama města. Poutač totiž z určitého směru zasahoval do známých dominant jihomoravské metropole, například hradu Špilberk.
Na sociálních sítích se pak objevovaly příspěvky, jejich autoři si z nové adresy poutače utahovali. „Na Ústí dobrý,“ objevilo se například na Facebooku.
K záležitosti se na sociálních sítích vyjádřil i někdejší náměstek ústeckého primátora a podnikatel Martin Hausenblas. „Bauhaus považuje Ústí za skládku, přinejlepším za second hand,“ okomentoval počínání firmy.
„Rozumíme obavám občanů z umístění poutače nedaleko Ústí nad Labem. Nemusí se ale bát, že by kazil výhled některé z rezidenčních oblastí nebo kancelářských budov. Na rozdíl od Brna bude namontován v lokalitě zcela mimo město, konkrétně v průmyslové zóně u dálnice v Trmicích. Zároveň projde výraznější změnou, bude konstrukčně upraven a jeho výška se sníží ze 40 na 30 metrů. Vizuální podoba bude tedy jiná, než jaká byla v Brně,“ řekl Petr Kočí, jednatel společnosti Bauhaus s tím, že dopad na výhled na panorama města bude minimální.
Poutač má být v Trmicích instalován v květnu, samotná prodejna se pak otevře v srpnu.