„Nelíbila se mi kvalita svozu, ale hlavně jeho cena. Město mělo uzavřené smlouvy dokonce se třemi svozovými společnostmi,“ vysvětluje důvody pořízení vlastního auta místostarosta Úštěku Tomáš Sazeček (UHAF) s tím, že město dosud platilo za svoz komunálního odpadu více než 300 tisíc korun měsíčně.
„Dalším důvodem pak bylo zpřísňování podmínek týkajících se odpadového hospodářství,“ dodává.
Město každoročně doplácí na odpadové hospodářství přes tři miliony korun, pořízením vlastního auta na komunální odpad dojde k úsporám právě za svoz odpadu. V prvním roce bude město vlastními silami svážet okolo 90 procent vyprodukovaného odpadu, zbývající část pak odveze firma, které ještě dobíhá dříve uzavřená smlouva.
„Úspora za svoz by podle propočtů měla být asi třetina současných nákladů, konkrétnější čísla budeme mít až po několika měsících,“ podotýká místostarosta s tím, že bude také jasné, jaké množství a jaký typ odpadu se svážel.
Za auto radnice zaplatila přes šest milionů korun, přičemž Ústecký kraj nákup podpořil více než čtyřmi miliony. Zbytek město hradilo ze svého rozpočtu.
Dalším krokem pro úsporu nákladů za svoz odpadu je zavedení tzv. dynamického vážení. V budoucnu by se tak měl u každého čísla popisného ve městě vážit i vytříděný papír, plasty a sklo, což opět sníží množství netříděného odpadu a tím i náklady na svoz.
„Myslím, že je lepší začít od kroku, kdy si svážíme odpad sami, a postupně zavádět další opatření,“ dodává Sazeček.