„Budou se tam testovat originální, ryze české technologie,“ potvrdil unikátní využití dráhy mluvčí AŽD Praha Jiří Dlabaja (o záměru jsme psali zde). Půjde například o nová bezdrátová spojení mezi stanicemi, která brání tomu, aby vjely dva vlaky proti sobě na tutéž kolej a následně se srazily.
Švestková dráha
|
Moderní technika zároveň nepočítá s kabely, takže je nebudou moci zloději krást. Nové systémy pak AŽD bude nabízet pro celou železniční síť v Česku, prodává je ale i do zahraničí.
Nový majitel počítá i s modernizací samotné Švestkové dráhy, například s opravou železničních přejezdů, které tak budou bezpečnější i pro silniční dopravu.
Nostalgické vláčky možná rozšíří provoz
„Stávající zabezpečení přejezdů bude zmodernizované, navíc zprovozníme další přejezdová zařízení tam, kde trať protínají důležité komunikace,“ uvedl generální ředitel firmy Zdeněk Chrdle.
Testovací provoz se bude týkat především nákladních vlaků, a to během všedních dnů. Víkendy tak mohou nadále využívat nostalgické vláčky a není vyloučené, že například o prázdninách se jejich provoz rozšíří i na další dny.
„Jako provozovatel trati toto samozřejmě umožníme, ostatní je na dopravcích,“ říká Chrdle.
Do budoucna dokonce AŽD nevylučuje, že by se na Švestkovou dráhu vrátila i pravidelná osobní doprava. To už však bude záležet i na dohodě s okolními obcemi a Ústeckým krajem.