Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Řidiči autobusů v Ústeckém kraji ustoupili, 8. března stávkovat nebudou

  9:22aktualizováno  11:08
Původně ohlášená stávka řidičů linkových autobusů v Ústeckém kraji ve středu nebude. Odboráři na severu Čech se chtějí připojit k ultimátu republikového odborového svazu, které vyprší v polovině března.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Jan Zvolánek, iDNES.cz

„To ale neznamená, že odvoláváme stávkovou pohotovost. Jen odkládáme naši čtyřiadvacetihodinovou stávku,“ upřesnil v pondělí předseda základní organizace odborů Dopravního podniku Teplice Josef Linhart (o hrozbě stávky jsme psali zde).

„V případě neúspěchu jednání s vládou a Asociací krajů ČR, jež má ultimátum do 15. března, se připojíme a podpoříme celorepublikovou stávku, kterou vyhlásí Odborový svaz dopravy,“ podotkl Linhart.

V reakci na situaci kolem platů řidičů autobusů Ústecký kraj nyní prohlásil, že má v plánu vytvořit krajskou linkovou autobusovou dopravu. Od zřízení krajské dopravy si samospráva slibuje přímé rozhodování, jak bude fungovat doprava.

„Budeme mít přímo pod sebou řidiče, budeme vědět, jaké mají požadavky, budeme daleko pružnější,“ upřesnil krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek.

Jestliže koncepci zastupitelé schválí, bude muset kraj pořídit asi 250 autobusů a zajistit přibližně 500 řidičů. Komínek předpokládá, že by kraj převzal řidiče od dopravců, kteří teď zajišťují linkovou autobusovou dopravu.

Místo tisíců stokoruny

Odboráři odhadují, že k případné stávce za vyšší platy by se v Ústeckém kraji připojilo přes 500 řidičů. Dopravu tu zajišťují čtyři firmy, odbory tří z nich vyhlásily stávkovou pohotovost 10. ledna.

Od počátku letošního roku vláda svým nařízením zvedla minimální hodinové mzdy řidičů ze 71,60 koruny na 98,10 koruny. Na zvýšení jejich mezd ale neposkytla peníze z rozpočtu.

Řidiči doufali, že rozdíl v platech oproti loňsku bude činit několik tisíc, ale na výplatních páskách měli zvýšení vesměs jen o stokoruny. Důvodem bylo sloučení prémií se základní složkou platu.

Kraj dopravcům nabídl uzavření dodatků, díky nimž by dostali 5,7 milionu korun navíc na každou smlouvu uzavřenou na konkrétní oblast krajské dopravy. Kraj by tak celkově přidal 85 milionů.

Společnost Arriva Teplice se podle Linharta s odboráři domluvila, že zachová prémiovou složku mezd. „Ještě nás čeká vyjednávání o kolektivní smlouvě,“ upozornil Linhart.

Stávku odvolali také odboráři společnosti Autobusy Karlovy Vary a také odbory firmy BusLine, která zajišťuje přes polovinu krajských spojů.

Kraje by měly mít vlastní dopravní firmy, shodli se před časem hosté Rozstřelu:


Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek.
Lidé nechtějí obří haly u Rtyně, bojí se, že zničí ráz krajiny i půdu

Silný odpor vzbudil záměr postavit sedm skladovacích a výrobních hal poblíž obcí Rtyně nad Bílinou a Modlany u rychlostní silnice R63 z Teplic k dálnici D8....  celý článek

Loupež v klášterecké bance na snímcích z bezpečnostních kamer.
Policisté obvinili tři lupiče, jeden z nich přepadl tutéž banku dvakrát

Kriminalisté dopadli a obvinili trojici lupičů, kteří počátkem srpna přepadli banku v Petlérské ulici v Klášterci nad Ohří. Dva byli přímo uvnitř, třetí na své...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Pronásledovaný řidič vybržďoval policisty, zátaras z aut prorazil

Mostecká policie obvinila z násilí proti úřední osobě čtyřiadvacetiletého muže z Teplicka. V autě ujel silniční kontrole a následně svou nebezpečnou jízdou...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.