Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Nebezpečné zatáčky u Velemyšlevsi potrápí řidiče kvůli mostu i za rok

  • 2
Termín otevření mostu přes říčku Chomutovku a celé údolí s vesnicí Velemyšleves na silnici číslo 27 z Plzně do Mostu se prodlužuje. Původně měl být dokončený v prosinci 2015, nyní se otevření posunulo na květen 2016. Řidiče tak čeká další zima v nebezpečných serpentinách.

Právě v zimě, kdy silnice namrzají, bývají v úseku plném zatáček časté nehody nákladních aut. Částečně třeba sklouznou mimo silnici, kterou pak blokují, dokud je někdo nevyprostí. Nebezpečí ale hrozí i jindy. Strach z kamionu měl nedávno Patrik Zeman ze Žatce i přesto, že silnice byla suchá.

Stavba za půl miliardy

Cena obchvatu Velemyšlevsi a přemostění Chomutovky je podle údajů ŘSD 559 milionů Kč bez daně.

Nová trasa přes údolí bude dlouhá 2 623 metrů a vyžádá si výkopy skoro 150 tisíc metrů krychlových zeminy.

Most a silnici staví sdružení firem pod vedením společnosti Silnice Group.

Obchvat je součástí série několika dopravních staveb v oblasti. Navazuje na mimoúrovňovou křižovatku R7 u Vysočan. Z druhé strany, od Mostu, se má v budoucnu stavět obchvat Havraně.

Všechny stavby dohromady zlepší dopravní situaci v blízkosti velkých průmyslových zón Joseph a Triangle.

„Jel jsem za nákladním autem s cisternou, kamion najednou v poslední zatáčce do kopce ve směru na Most zastavil. Evidentně nemohl zařadit nižší rychlost a začal v kopci sjíždět dozadu. Já byl pár metrů za ním, za mnou kolona dalších aut. Blesklo mi hlavou, jestli se dokážu vytočit s autem do protisměru, nebo jestli je lepší z auta utéct. Naštěstí kamion zastavil a pak se zase rozjel. Bylo to ale hodně nepříjemné,“ líčí Zeman nebezpečné místo.

Časté jsou tu také kolony, které se za pomalu jedoucími traktory či nákladními auty tvoří. Jízda přes údolí se pak protáhne třeba i na více než deset minut, zatímco normálně jej řidiči přejedou za dvě minuty. A s tím pak úzce souvisí i potíže místních lidí, kteří občas mají problém rušnou silnici vůbec přejít.

Stavbu komplikuje podloží

Stavba mostu se prodlužuje jednak proto, že samotné stavební práce loni nezačaly v březnu, ale až v červenci, jednak proto, že stavaři se musí vyrovnat s nepříjemným podložím.

„Vzhledem ke složitým geologickým podmínkám v území bylo nutné řešit problémy se založením stavby,“ přibližuje problémy mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

Zatímco tedy bagry už na konci loňského roku připravovaly z obou stran údolí cestu k budoucímu mostu, stavaři teprve vyhodnocovali dodatečný geotechnický průzkum, který byl nutný před budováním mostních pilířů. 

A s ohledem na harmonogram prací tak potrvá ještě déle než rok, než se most otevře.

Vedle motoristů a obyvatel Velemyšlevsi je most přes údolí Chomutovky důležitý i pro město Most. Jde totiž o důležitou komunikaci, která zajišťuje dopravu k rychlostní silnici R7, a tedy cestu k Praze i do Německa. Pro Most je důležitá při hledání investorů do zóny Joseph, bez dopravního napojení na dálniční síť sem další velcí zaměstnavatelé nepřijdou.