Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Drážďany nasadily československé tramvaje, nové jim kvůli opravám došly

  14:44aktualizováno  14:44
Do ulic Drážďan se vrátily československé tramvajové soupravy Tatra. Tamnímu Dopravnímu podniku totiž v předvánočním čase, kdy do města přijíždějí desetitisíce turistů, došly vozy na posílení spojů. Dávno vyřazené, ale stále plně funkční tatry zatím v Drážďanech jezdí dvě.

Československé tramvaje v Drážďanech dojezdily po 41 letech v květnu 2010. | foto: ČTK

"Jsou padesát let staré a zatím budou jezdit na trati Hellerau - Südvorstadt," říká mluvčí drážďanského dopravce DVB Falk Lösch. Podle něj budou jezdit v Drážďanech až do Vánoc.

Tramvaje v Drážďanech

Československé tramvaje z podniku ČKD se do Drážďan dostaly nařízením socialistické Rady vzájemné hospodářské pomoci. Ve východním bloku platily v 60. letech za špičkové stroje.

První pokusná jízda se v Drážďanech uskutečnila v roce 1964. Pravidelně začaly vozy typu T4D a B4D jezdit ve městě od roku 1969. Celkem jich Drážďany nakoupily několik set.

V polovině 90. let Drážďany začaly svůj tatrovácký tramvajový park modernizovat, jejich typickou červenou barvu nahradila žlutá.

Staré vozy začaly postupně nahrazovat moderní nízkopodlažní soupravy z nedalekého Budyšína a v květnu 2010 jejich pravidelný provoz v Drážďanech skončil.

Lösch uvedl, že Dopravní podnik musel staré československé tramvaje nasadit kvůli množství oprav na nových nízkopodlažních soupravách a také kvůli tomu, že řada letos nakoupených vozů čeká na schválení provozu.

 "Všechna další rezervní vozidla jsou na tratích," dodal mluvčí.

Československé tramvaje jezdily v Drážďanech od šedesátých let minulého století do roku 2010. Dopravní podnik si ale v depu i poté ponechal celkem čtrnáct souprav.

Lidé staré tramvaje vítají

Jejich dočasný návrat vyvolal na webu Sächchsische Zeitung nadšené reakce.

"Konečně krásné staré tatry v každodenní práci a ne ty novoty bez duše," napsal jeden z obyvatel města.

"Teď už chybí jen ty opravdu staré tramvaje s ´balkonem´ vpředu a vzadu. To by vůbec bylo dobré, kdyby tu jezdily repliky, to by bylo něco pro turistický ruch," připojil se další.

Dopravní podnik na československé tramvaje upozornil cestující předem, i proto, že nejsou úplně vhodné například pro vozíčkáře. Dopravní podnik je proto nasadil na linky, o nichž se ví, že jimi necestuje tolik matek s kočárky.

"Vozíčkáři ale mají možnost využít na té samé lince jiné nízkopodlažní soupravy," poznamenal Falk Lösch.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vyšetřovatelé a technici prohlížejí teplický byt, v němž při nočním požáru...
Při požáru bytu zemřelo čtyřleté dítě, otcův hněv na matku mírnila policie

Čtyřleté dítě zemřelo při nočním požáru v Teplicích. Hořelo v ložnici přízemního bytu. Z činžovního domu byli evakuováni všichni jeho obyvatelé. Hasiči s ohněm...  celý článek

Ilustrační snímek.
O dotace na nové kotle budou zájemci v kraji žádat už jen elektronicky

O oblíbenou kotlíkovou dotaci na výměnu starých kotlů v Ústeckém kraji půjde nově žádat pouze elektronicky. Už nyní si zájemci mohou formuláře na webu kraje...  celý článek

Krajský soud v Ústí nad Labem.
Bývalé vedení Úštěku před soudem čelí obžalobě z dotačního podvodu

Ústecký krajský soud projednává případ dotačních podvodů za 16 milionů korun. Obžalovaný je bývalý starosta Úštěku Bohumír Jasanský, jeho místostarostka a...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.