MezitímSpráva železniční dopravní cesty (SŽDC), které většina nádražních budov v Ústeckém kraji patří, opravuje i malé venkovské nádražní zastávky. Jen během letošního roku prokouknou zastávky v Čížkovicích a Štětí na Litoměřicku nebo nádražní budova v Žatci.
Největší rekonstrukce za téměř šestnáct milionů korun, která by měla začít ještě letos, čeká objekt v Jedlové na trase mezi Děčínem a Rumburkem. Stará drážní budova se dočká nové střechy, fasády i oken.
Opravovat se začne i v Mikulášovicích na Děčínsku, kde se právě modernizuje kolejiště i zabezpečovací zařízení tamního dolního nádraží za 121 milionů korun.
„Rekonstrukce za osm milionů korun bude zahájena letos s dokončením do poloviny příštího roku,“ řekl Tomáš Johánek z tiskového oddělení SŽDC.
Naopak už neplatí, že se začátkem příštího roku začne stavět úplně nová železniční zastávka ve Velkých Žernosekách u Litoměřic. „Kvůli odkladu investičních akcí na trati Kolín–Děčín je odložena i tato akce, nový termín výstavby zatím nelze stanovit,“ doplnil Johánek.
Největší celková rekonstrukce za 391 milionů korun však čeká v letech 2022 až 2024 teplickou památkově chráněnou budovu osobního nádraží, kde se počítá s obnovou historických veřejných prostor.
Na teplickém nádraží se usídlí i finanční správa
Dnes málo využívaný objekt by se měl podle plánů stát i pracovištěm finanční správy a v blízkosti hlavní budovy přibudou i parkovací plochy.
Nádraží v Bílině a Benešově nad Ploučnicí také po opravách nabídnou nevyužívané prostory jiným institucím. V prvním případě má část budovy využívat úřad práce, v tom druhém pak státní policie a informační centrum města.
Druhou nejnákladnější opravu chystá SŽDC v Mostě po roce 2022. Tamní velkorysá nádražní budova ze 70. let minulého století se zmodernizuje za 297 milionů korun.
Největší investicí bude nahrazení obvodového pláště z takzvaných boletických panelů. Úpravou projde i venkovní prostor a přístup k nedalekému autobusovému terminálu.
V Lovosicích pak mají být na ploché střechy instalovány solární zdroje energie.