Na původní logo Činoherního studia z první poloviny 90. let získalo práva město Ústí nad Labem. | foto: Repro MAFRA

Ústí získalo práva na původní logo Činoherního studia. Neví, co s tím

  • 0
Město Ústí nad Labem se stalo vlastníkem jedné ze dvou značek, které používalo zaniklé Činoherní studio. O registraci si magistrát zažádal ještě za bývalého vedení v čele s ČSSD, která chtěla především popíchnout soubor, s nímž byla ve sporu. Nová koalice nyní neví, jak by měla známku využití.

„Známka je zapsaná v rejstříku ochranných známek,“ uvedl mluvčí Úřadu průmyslového vlastnictví Josef Dvornák. Potvrdil, že vlastníkem značky je město Ústí nad Labem.

Město získalo práva na znak Činoherního studia z první poloviny 90. let v podobě prostorové kovadliny s bílými siluetami, jejímž autorem je herec a výtvarník Jan Lepšík.

Bývalá radnice chtěla registrovat i značku, kterou Činoherní studio používalo od roku 2012. Tu představuje kovadlina s názvem souboru, jež je dílem grafika Pavla Svobody. Druhá značka však zatím v majetku města není, protože umělec podal na úřad námitku.

„Myslím si, že není možné, aby si město zaregistrovalo značku, jejímž autorem jsem já,“ poznamenal Svoboda.

Současná radnice složená z hnutí ANO a PRO! Ústí o značku Činoherního studia neusiluje a nemá pro ni ani využití. Nespojí ji ani s nefungující příspěvkovou organizací města s názvem Činoherní studio, kterou založila bývalá radnice, když chtěla nahradit zlikvidovaný soubor.

Ke starému logu se nechce vracet ani Činoherák

„Je to blbost, když jsem všema deseti pro zrušení příspěvkovky. Navíc bychom tím zbytečně dělali lidem bordel v hlavě,“ řekl radní pro kulturu a herec spolku Činoherák Ústí Jaroslav Haidler.

Spolek Činoherák Ústí, který tradici Činoherního studia převzal, má svůj vlastní symbol. Tvoří ho srdce vetknuté do kovadliny.

„Používáme logotyp od Michala Kukačky a o změně zatím neuvažujeme. Logo Činoheráku navazuje na tradici předešlých a myslím, že naši fanoušci se s ním identifikovali,“ uvedla ředitelka spolku Tereza Silbernaglová.

Zároveň podotkla, že obě loga Činoherního studia by podle ní už neměl užívat nikdo a měla by zůstat jen součástí identity Činoheráku.

Podle grafika Svobody by se pak „jeho“ značka z roku 2012 měla spojovat nejvýš s budovou na Střekově, kde soubor působí od roku 1981. „Ta značka patří tomu domu, kde se všechny ty věci děly a kde je onen genius loci,“ řekl.