Podle obžaloby Hofmann připravil stát bezmála o 1,5 milionu fakturováním prací, které nebyly nikdy provedeny.
„Kdybych dělal stavební dozor, projekt bych vrátil projektantovi k dopracování a vysvětlení. Nákres podpěr opravované zdi vypadá jako dětská malůvka. Navíc použité podpěry byly naprosto nedostačující pro typ uváděné sanace. Je to, jako kdyby zeď podepřeli sirkami,“ zhodnotil znalec Petr Jůza dokumentaci k opravě trasy z Cínovce do Dubí.
Rozsah prací byl navíc mnohem menší, než firma fakturovala. Místo 224 metrů opěrné zdi opravila jen 65 metrů. Do vyúčtování se navíc podle znalce dostaly i položky, které s touto stavbou neměly žádnou souvislost a chyby našel i ve vedení stavebního deníku.
Ve druhém případě jde o silnici ve Střelné na Teplicku, na níž se opravovaly mosty. Následně bylo nutné opravit i objízdnou trasu, kterou během uzavírky hlavní silnice poničila nákladní doprava. Zakázku měla na starost firma Insky a Hofmann podle obžaloby účtoval dvojí práce.
„Rozsah prací byl menší, než bylo stanoveno ve smlouvě o dílo. Navíc nebyly dodrženy technické podmínky stavby, vrstva nově položeného asfaltu byla o několik centimetrů nižší,“ řekl znalec. Rozdíl v ceně podle něj přesáhl 600 tisíc korun.
Obhájci si vyžádali písemné odpovědi
Se znaleckými závěry nebyli spokojeni obhájci, připomínky měli zejména k ekonomickým závěrům a vyžádali si písemné odpovědi.
Případy jsou roku 2009, kdy Ředitelství silnic a dálnic v Chomutově vedl René Komínek. Policii na zakázky upozornilo v roce 2011 ministerstvo dopravy vedené tehdy Vítem Bártou.
Spolu s Hofmannem je obžalovaný také stavbyvedoucí David Kanický. Oběma hrozí až osm let vězení, vinu oba popírají.