Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Skupina má z územního plánu Ústí dostat tunely. Není jisté, zda to udělá

  14:47aktualizováno  14:47
První schůze pracovní skupiny, která by měla z územního plánu Ústí nad Labem vyškrtnout kritizované tunely a mosty, zatím výsledky nepřinesla. Zastupitelé územní plán schválili se závazkem, že z něj do června 2013 tunely zmizí. Někteří členové pracovního týmu ovšem tvrdí, že město se v budoucnu bez tunelů neobejde.

Zde by podle návrhu územního plánu Ústí měl ústit tunel vedoucí pod Střížovickým vrchem. | foto: Karel PešekMF DNES

"Mně není jasné, co přesně bude výsledkem, jaký dokument se bude předkládat, kdo to napíše a jak to bude vypadat," popsal své pocity David Daduč ze Strany zelených. Ten má blízko k iniciativě Stop tunelům, která na kontroverzní plán výstavby mostů a tunelů upozorňovala více než půl roku.

Při schvalování nového územního plánu loni v prosinci se zastupitelé zavázali, že mosty a tunely se do 30. června příštího roku z dokumentu odstraní. Zastupitelé navíc pověřili náměstka primátora Jana Řeřichu, aby zmíněnou skupinu sestavil.

Slib si na politicích vymohla řada občanů, jimž chystané tunely zasahují do pozemků. Kvůli tomu klesla jejich hodnota a vlastníci na nich mají povolené jen malé stavební úpravy. (o kritice více zde)

Jenže po prvním setkání skupiny se zdá, že ne všem z týmu tunely vadí a že usnesení zastupitelů nehodlají bezvýhradně respektovat.

Bez tunelů to půjde těžko

"Ústí má krásný, ale složitý a dynamický terén. Morfologie jeho okolí je velmi specifická, proto se obávám, že do budoucna to bez tunelů nepůjde," míní třeba jeden z členů týmu architekt Zdeněk Havlík. "Ale je otázkou, jestli takové množství tunelů je nutné," dodal.

Ve skupině s jeho postojem souzní i další architekt Zdeněk Šťastný a Jiří Landa, který je paradoxně autorem dopravního řešení, kvůli němuž se teď musí plán měnit. Jejich vzkaz zní: doprava v Ústí bude v budoucnu narůstat, město ji bez aspoň jediného tunelu nezvládne.

To je však v rozporu s usnesením zastupitelů. "Překvapilo mě, že je stále skupinka lidí, kteří po těch tunelech tak touží," pronesl další člen skupiny, radní Pavel Dlouhý.

A ve skupině se podle všeho nebude bojovat jen o tunely. Podle Daduče totiž není jasné, jak přesně má vypadat výstup z práce skupiny, kdo ho připraví a jestli bude tým pracovat i mezi schůzkami.

Sám si představuje, že tým vytvoří návrh zadání, podle něhož městem najatá architektonická kancelář vypracuje změnu plánu. "Nějak jsme se dohodli, že výsledek práce předložíme zastupitelstvu. Ale o ničem se nehlasovalo," podotkl Daduč.

Chyběl nemocný náměstek

Prvnímu setkání týmu podle všeho uškodilo, že chyběl nemocný náměstek primátora a současně zřizovatel skupiny Řeřicha. Nebyl tak nikdo, kdo by jasně určil pravidla hry. "Některé věci si ještě musíme ujasnit," připustil další architekt Jaromír Veselý.

Skupinu navíc tlačí čas. Pokud chce mít zastupitelstvo na stole 30. června 2013 pozměněný plán bez mostů a tunelů, tým musí spěchat. "Skupina bude mít čas tak do června, návrh změny se pak musí veřejně projednávat, musí se k tomu vyjadřovat úřady a to trvá měsíce," upozorňuje Daduč.

Další setkání skupiny bude 14. března. Autor stávající dopravní koncepce Landa bude chtít podrobně vysvětlit, proč podle něj jsou tunely ve stávajícím plánu nutné.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
U liboucheckého tunelu se srazilo auto s karavanem, dálnice D8 stála

Před liboucheckým tunelem na dálnici D8 se ráno ve směru na Prahu srazilo osobní auto s karavanem. Při nehodě byli zraněni dva lidé a tunel musel být uzavřen....  celý článek

Kateřina Vacková
Učím lidi, aby o zdraví pečovali, říká žena, která porazila rakovinu

Kateřina Vacková připravuje kampaně zaměřené na prevenci rakoviny a nově i osvětu týkající se srdce. Mladá žena se rozhodla pomáhat na základě vlastního boje s...  celý článek

Jaroslav Foldyna, volební lídr ČSSD v Ústeckém kraji
Volby nám prohrála centrála, ne mé fotky s Nočními vlky, říká Foldyna

Jaroslav Foldyna je v Ústeckém kraji jediný ze čtyř poslanců ČSSD, který ve volbách obhájil svůj mandát. „Je potřeba si přiznat, že řada prosazovaných věcí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.