Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Horní část sesuvu na D8 je odtěžená, stát rozhoduje o obnově železnice

  14:06aktualizováno  14:06
Práce na dostavbě zavaleného úseku dálnice D8 u Litochovic nad Labem by mohly opět pokračovat po polovině roku. Do té doby by totiž měla skončit sanace svahu, který se utrhl v červenci 2013 a zavalil stovky metrů rozestavěné autostrády.

Sesuv také přerušil železniční trať mezi Lovosicemi a Teplicemi v úseku Úpořiny - Chotiměř. | foto: Karel Pešek, MAFRA

„Odtěžena je horní část sesuvu, jeho sanace bude následovat v druhé fázi,“ sdělil při úterní návštěvě Ústeckého kraje ministr dopravy Dan Ťok.

Fotogalerie

Sesunutá zemina by měla kompletně zmizet do dubna, pak bude následovat druhá část sanace. Spočívat by měla především v zajištění svahu, aby se předešlo dalším sesuvům.

„Náš zájem je, aby byla celá sanace dokončena do poloviny roku,“ podotkl Ťok. Dodal, že pak by se měla rozjet dostavba D8.

Přesný termín ukončení sanace však vzejde z debat o tom, zda bude stát chtít obnovit železniční trať mezi Chotiměří a Radejčínem. Tento úsek jednokolejky totiž sesuv rovněž poničil.

„Zda tam trať má zůstat, či ne, bude určovat charakter toho, jaké práce bude potřeba v rámci sanace udělat. Tu debatu musíme dokončit poměrně rychle,“ poznamenal ministr Ťok.

Ministr byl na místě sesuvu už loni v listopadu:

Termín dokončení dálnice v roce 2016 zatím platí

Obnova dostavby dálnice by měla každopádně začít co nejdříve v druhém pololetí roku tak, aby se stihla dokončit do prosince roku 2016. To je zatím poslední termín, který ministerstvo uvádí jako finální.

„Pokud se podaří do konce příštího roku zprovoznit zbývající úsek D8, bude to výborné. A já věřím, že se nám to konečně podaří,“ reagoval hejtman Oldřich Bubeníček.

Hejtman se s ministrem Ťokem domluvil na pravidelných schůzkách, na nichž budou průběžný stav na D8 konzultovat. „Slíbil jsem panu hejtmanovi, že se kvůli D8 budeme pravidelně, nejméně čtyřikrát ročně setkávat,“ uvedl Ťok, který se byl na kritickém úseku dálnice D8 podívat už podruhé.

Probíhající sanaci zajišťuje konsorcium firem Eurovia CS, Metrostav, Stavby mostů Praha a Berger Bohemia, které stát kvůli hrozbě z prodlení vybral bez výběrového řízení. Přesné náklady na sanaci nejsou zatím známé, ale předběžné odhady mluví až o miliardě korun.

Přibližně 500 tisíc metrů krychlových zeminy se utrhlo předloni počátkem července po vydatných deštích. Ekologičtí aktivisté obratem připomněli svá dřívější upozornění, že kolem Litochovic je velká sesuvná oblast, jíž tento úsek dálnice vůbec neměl vést.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ředitel gymnázia měl údajně obtěžovat studentky. Soud mu vyměřil tříletou...
Ústí chce udržet učitele v problémových čtvrtích, dostanou peníze navíc

Vulgárním nadávkám i vyhrožování násilím neustále čelí učitelé základních škol v ústeckých čtvrtích Předlice a Mojžíř, které patří k vyloučeným lokalitám....  celý článek

Strážník a amatérský historik Tomáš Rotbauer.
Důl Richard žádný nacistický poklad neukrývá, říká amatérský historik

Závaly hluboko v útrobách bývalé nacistické podzemní továrny v dole Richard u Litoměřic jsou dodnes neprozkoumané. Roky se o nich tradovalo, že je při ústupu...  celý článek

(ilustrační snímek)
Muž zmlátil svého známého, mrtvola plná šrámů se pak našla ve vodě

Kriminalisté obvinili z pokusu o vraždu čtyřiapadesátiletého muže z Chomutovska. Při hádce napadl svého o dvanáct let mladšího známého, jehož tělo bylo v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.