Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Řidiči autobusů v Ústeckém kraji přestali doufat, 8. března nevyjedou

  11:28aktualizováno  11:28
Řidiči linkových autobusů v Ústeckém kraji chystají na 8. března celodenní stávku kvůli svým platům. Obávají se totiž, že na výplatách za leden se nedočkají vyšších mezd, tak jak by je měli dostat podle vládního nařízení.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek

Na tento den vyhlásily stávku odbory tří dopravců - firmy BusLine, jež zajišťuje pro Ústecký kraj přibližně polovinu linkové přepravy, společnosti Arriva z Teplic a podniku Autobusy Karlovy Vary (o této problematice jsme psali zde).

Od začátku letošního roku vláda nařízením zvýšila minimální mzdy řidičů ze 71,60 Kč na hodinu na 98,10 Kč. Řidiči by měli mít i vyšší příplatek za čekání mezi jednotlivými jízdami - zvýšit se má z 50 Kč na hodinu na 88 Kč. Nově byl též zavedený příplatek 6,60 Kč za hodinu za práci v náročném prostředí.

„Požadujeme vyvození zodpovědnosti pro ty, kdo nařízení vlády překroutili tak, že jeho jediným důsledkem je ožebračení řidičů o prémie,“ napsali v úterý odboráři v otevřeném dopise prezidentovi, vládě, Asociaci krajů ČR, hejtmanům a zastupitelům Ústeckého kraje.

Odbory požadují slibovaný nárůst platů o 5 až 7 tisíc Kč hrubého měsíčně, tak jak avizovalo ministerstvo práce a sociálních věcí, a ne jen o stovky korun.

Kraj to nechal zajít daleko, tvrdí odbory

„Žádáme také vyvození odpovědnosti pro odbor dopravy Ústeckého kraje za situaci, která musela dojít takhle daleko,“ podotýká předseda jablonecké základní odborové organizace BusLine Jiří Kuchynka.

Mluvčí Ústeckého kraje Lucie Dosedělová říká, že krajský úřad nezná přesné důvody stávky. Samospráva zaslala dopravcům návrhy dodatků smluv. Podle nich přidá kraj na každou smlouvu 5,7 milionu Kč, kraj má 14 smluv se čtyřmi dopravci, což činí celkově téměř 80 milionů Kč.

Podle mluvčí se dosud žádný z dopravců k dodatkům nevyjádřil. „Nemáme jinou možnost než uzavřít dodatky, my víc udělat nemůžeme,“ prohlásila Dosedělová. Ústecký kraj může dopravce pokutovat, když spoje nevyjedou.

Odboráři upozorňují, že v případě, že zodpovědní politici nepřijdou s rozumným řešením jejich požadavků, uskuteční se čtyřiadvacetihodinová výstražná stávka, která se bude v případě neúčinnosti opakovat.

V Ústeckém kraji přepraví autobusy každodenně kolem pětapadesáti tisíc pasažérů.

Autoři: ,


Nejčtenější

V Českém Švýcarsku hořelo, správci parku našli ohniště a odhozené špekáčky

V Národním parku České Švýcarsko vypukl požár. Na místě zasahoval hasičský...

V oblasti Smrkového kopce nedaleko Pravčické brány v Českém Švýcarsku v úterý hořela lesní hrabanka. Zásah hasičů trval...

Nechte dohořet i s nájemníky, reagují lidé na opakované požáry v paneláku

Hasiči museli už desetkrát vyjet k likvidaci požáru v domě v Třebušické ulici...

Už desetkrát museli hasiči v tomto měsíci likvidovat oheň v domě v Třebušické ulici na litvínovském sídlišti Janov, což...



Po největší tuzemské havárii tramvaje ležel mezi mrtvými, otec ho vytáhl

Na fotce je z profilu pan Jindřich Mach, který jako pětiletý přežil tramvajové...

Minulý týden uplynulo 71 let od největšího tramvajového neštěstí v dějinách země. V Ústí zůstalo v roce 1947 po havárii...

Plány na rekreační ráje u Mostu a Ústí narazily na problém s pozemky

Současný pohled na Jezero Most a jeho okolí

Vize, kterak se okolí nových jezer Most a Milada v dohledné době promění v rekreační letoviska a dají silný impulz...

Německá zbrojovka otevřela kvůli armádnímu tendru pobočku na Ústecku

Německá zbrojovka chce v Česku vyrábět bojová vozidla

Jedna z největších světových zbrojovek Rheinmetall otevřela svou pobočku v České republice, konkrétně v Trmicích na...

Další z rubriky

Německá zbrojovka otevřela kvůli armádnímu tendru pobočku na Ústecku

Německá zbrojovka chce v Česku vyrábět bojová vozidla

Jedna z největších světových zbrojovek Rheinmetall otevřela svou pobočku v České republice, konkrétně v Trmicích na...

Po největší tuzemské havárii tramvaje ležel mezi mrtvými, otec ho vytáhl

Na fotce je z profilu pan Jindřich Mach, který jako pětiletý přežil tramvajové...

Minulý týden uplynulo 71 let od největšího tramvajového neštěstí v dějinách země. V Ústí zůstalo v roce 1947 po havárii...

Na hradě zajistili uvolněný skalní masiv, podložili ho dubovými klíny

Správci národního parku museli zabezpečit posunutý šestitunový pískovcový blok.

Zabezpečit posunutý šestitunový pískovcový blok u vstupní cesty na skalní hrádek Šaunštejn museli ve středu správci...

Najdete na iDNES.cz