Reklamní auto nepřesahuje vyhrazený prostor, majitel za parkování platí, ale za...

Reklamní auto nepřesahuje vyhrazený prostor, majitel za parkování platí, ale za vozem jsou další místa, z nichž lidé při couvání nevidí na hlavní silnici a řidiči přijíždějící z vedlejší silnice jsou na tom stejně. Proto je podle řady z nich poutač nebezpečný. | foto: Jan Kvapil

Sportovci „vyzráli“ na úřady reklamní dodávkou, řidiči přes ni nevidí

  • 30
Ústecké sportovní centrum T-Club vymyslelo, jak v centru města umístit nepřehlédnutelnou reklamu, která nepotřebuje povolení. Upravilo prosklenou dodávku jako malé fitcentrum a zaparkovalo ji u hlavní silnice poblíž kulturního domu. Problém je, že ostatní řidiči přes ni nevidí.

„Podle mě je to na hranici etiky a parazitování na veřejném prostoru. Ale hlavně je nebezpečná. Vůz brání jiným řidičům ve výhledu při couvání z parkoviště a spousta se jich tu už málem vybourala. Nevím, komu bude připsána vina, pokud se tu něco stane, a zda je dobré čekat, až se to stane,“ poukazuje Jan Kvapil ze sdružení Stop tunelům.

Parkoviště je navíc hned u křižovatky a řidiči přijíždějící z vedlejší Dvořákovy ulice při odbočování vlevo nevidí auta přijíždějící v pruhu, do kterého se potřebují zařadit.

Podle majitele T-Clubu Leoše Horáka jeho reklamní vůz se sportovním náčiním a figurínami nebezpečný není a ještě před jeho zaparkováním před kulturní dům vše konzultoval s dopravní policií.

„Není to nebezpečné. Mám řádně zaplacené parkování, auto nevybočuje ze stání, rozhodně jsem se ničeho nedopustil,“ tvrdí Horák.

Podle šéfa krajské dopravní policie Jiřího Ušáka však reklama nebezpečná je. „Cokoli odpoutává pozornost od silničního provozu - a to je úkol reklamy - je špatně,“ říká Ušák.

Reklamu prověřoval i magistrát, nic s ní však nezmůže

Hlavně proto se poutač nelíbil ani náměstkovi ústeckého primátora Martinu Hausenblasovi, který nechal šéfa dopravního odboru magistrátu Dalibora Dařílka prověřit, zda je reklama v pořádku. Ukázalo se však, že město s ní nic nezmůže.

„Nemohli jsme situaci nijak řešit, protože reklama neporušovala žádný právní předpis. Vůz kontrolovala městská policie, měl zaplacené parkování. Můžeme se bavit maximálně o morálně etickém problému a z tohoto důvodu doufám, že zde už poutač nebude,“ uvedl Dařílek.

Že dodávka zmizí, však není jisté. Horák sice vůz odvezl, ale jen proto, aby ho upravil a připravil pro cyklisty, kteří v něm chtějí šlapáním T-Club podpořit.

„Volali mi dva naši příznivci, že jízdou v autě chtějí symbolicky demonstrovat proti absurditě takové debaty a ukázat, že nám a sportu fandí. Politici by si měli všímat důležitějších věcí,“ tvrdí Horák.

Reakce jsou pouze kladné, tvrdí Horák

Šlapat v autě budou cyklisté na začátku příštího týdne. Reklamní vůz ale bude tentokrát stát na parkovišti opodál.

„Předpokládám, že se přijde pobavit a zasmát řada lidí, místo pro ně musí být bezpečné,“ zdůvodnil přemístění dodávky Horák.

Zda poutač po akci vrátí zpět před kulturní dům, však Horák prozradit nechtěl.

„Pokud budu mít záporné reakce, auto sklidím a už ho nevytáhnu. Už nyní jsou ale reakce pouze kladné. Reklama poběží dál. Možná ale jinde,“ uvedl neurčitě Horák.