Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Rath šetří a dotkne se to i severních Čech, lidé ze Štětí se bojí o autobusy

  15:28aktualizováno  15:28
Hejtman David Rath a jeho kolegové ve Středočeském kraji šetří a severočeské děti se kvůli tomu nemusí dostat do školy a lidé do práce. Taková hrozba zaskočila obyvatele i radnici Štětí na Litoměřicku, kam se donesla zpráva, že od 1. února by měla přestat jezdit část autobusů, jimiž místní jezdí do středočeského Mělníka.

Ilustrační foto. | foto: Markéta Bušková, MF DNES

"Nevíme k tomu vůbec nic přesného, ale bylo by to pro nás velmi nepříjemné. Jezdí od nás hodně lidí do Mělníka, do školy i do práce. Autobusy nám navíc zajišťují dopravní obslužnost pro místní část Počeplice."

BUSY DO MĚLNÍKA

Autobusy do Mělníka a zpět jsou pro Štětí důležité a podle statistik mělnické ČSAD jsou i hodně využívané. I přesto jsou ale některé linky ztrátové a štětská radnice na nich už v minulých letech dotovala provoz autobusů až na hranice krajů. Řádově šlo o desítky tisíc každý rok.

"Kdo tam nemá auto, nedostane se do Štětí jinak než autobusem," popisuje možné komplikace s omezenou dopravou starosta Štětí Tomáš Ryšánek.

Nejasnosti řeší už od minulého pátku, kdy se o středočeských plánech na škrty v dopravě doslechl v televizi. Už se prý stihl spojit s vedením mělnické radnice a tamějším podnikem ČSAD. Výsledek?

"Na ČSAD jsem se dozvěděl, že od 1. února se žádná omezení nechystají. Pokud k nim dojde, tak prý od 1. března. Ale mám slib, že než k tomu dojde, tak se s námi dopravce spojí a dá nám vědět, jak se nás to dotkne," přibližuje Ryšánek.

Dopravce Štětí před zrušením linky upozorní

Před chystanými škrty chce Štětí vědět, jakých spojů přesně se omezení dotkne. "Až od ČSAD dostaneme seznam, chceme autobusy rozdělit do tří skupin - které jsou pro nás velmi důležité, které méně a bez kterých se obejdeme. Na základě toho pak budeme jednat s podnikem i se Středočeským krajem," plánuje další postup starosta.

Skutečnost, že se o omezování hromadné dopravy dozvěděl z médií místo od vedení kraje, přitom podle něj nemusí znamenat žádné přehlížení.

"Nepatříme pod Středočeský kraj, proto ani nemusíme být v jejich seznamech obcí, se kterými komunikují. A možná jsem i trochu předběhl dobu. Na ČSAD v Mělníku mne ujistili, že než by došlo k nějakému omezování dopravy, nejprve by všechny dotčené obce upozornili," doplnil Ryšánek.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Opravna železničních vagonů Ryko.
V nové děčínské hale dokážou opravit dvanáct nákladních vagonů naráz

Novou halu otevřela děčínská firma Ryko, která je jednou z největších evropských opraven nákladních železničních vozů. Hala stála přes šedesát milionů korun a...  celý článek

Jaroslav Foldyna, volební lídr ČSSD v Ústeckém kraji
Volby nám prohrála centrála, ne mé fotky s Nočními vlky, říká Foldyna

Jaroslav Foldyna je v Ústeckém kraji jediný ze čtyř poslanců ČSSD, který ve volbách obhájil svůj mandát. „Je potřeba si přiznat, že řada prosazovaných věcí...  celý článek

Jiří Piramovský u řopíku poblíž výstaviště v Lounech.
Bunkr v Lounech před válkou postavili za den, jeho oprava potrvá déle

Pouhý den trvala před 80 lety výstavba řopíku na výstavišti v Lounech. Uvedení bunkru do původního stavu však potrvá mnohem déle – několik týdnů. Opravy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.