Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ústečané se bojí, že z kolejí vznikne ubytovna. Univerzita to popírá

  18:09aktualizováno  18:09
Obyvatele ústecké části Klíše znepokojuje plán Univerzity Jana Evangelisty Purkyně prodat budovu bývalé koleje K5, která je od loňského roku prázdná. Místní se bojí, že by se z ní mohla stát ubytovna.

Kolej K5 na Klíši je kvůli klesajícímu zájmu studentů o ubytování zavřená. | foto: UJEP

„Volají mi kvůli tomu přátelé i další lidé a ptají se na to,“ potvrzuje Jan Tvrdík, starosta ústeckého centrálního obvodu, pod nějž Klíše spadá.

Budova se vyprázdnila kvůli tomu, že zájem studentů o ubytování rapidně klesal, a tak ji univerzita zavřela a nyní ji nabízí zájemcům. Panelák by se dal jako ubytovna využít nejlépe, Klíše je ale klidnou čtvrtí, kterou by ubytovna pro sociálně slabé poškodila.

"Je mi jedno, koho do bývalých kolejí nastěhují, pokud se dotyční budou chovat slušně. V opačném případě by to znamenalo, že se jedna z posledních slušných čtvrtí v Ústí můze stát dalšími Předlicemi. Což by se mi, vzhledem k tomu, jak vypadaji Předlice dnes, samozřejmě nelíbilo." říká Ondřej Krejčí, který na Klíši bydlí.

Univerzita tvrdí, že změnu na ubytovnu nepřipustí. „Pojmenovali jsme aktivity budoucího provozování, které zcela zabrání například zřízení ubytovny či heren,“ sdělil rektor René Wokoun. Dodal, že univerzita si je vědoma své společenské odpovědnosti.

„Pro univerzitu bude vhodnější ten zájemce, který předloží kvalitní projekt, nejlépe s postavením bytů,“ poznamenala mluvčí univerzity Jana Šiková.

Zájemců o budovu je víc

Cena opuštěné koleje je mezi 14 a 24,5 miliony korun. Nabídky na její odkoupení už se univerzitě sešly, jejich počet ale mluvčí zatím tají. „Obálky s nabídkami už byly otevřeny,“ naznačila jen Šiková, že zájemců je víc.

Záměr prodeje budovy v pátek projedná správní rada univerzity. Pokud bude s prodejem souhlasit, univerzita si z nabídek vybere tu nejvhodnější.

Jak ale rektor Wokoun upozornil, objekt bývalé koleje nakonec nemusí získat nikdo. „Pokud nám návrhy od zájemců nebudou vyhovovat, nebudeme bývalou kolej prodávat,“ podotkl.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Testování buggyry na autodromu v Mostě.
Spory kvůli protihlukové vyhlášce v Mostě skončí pravděpodobně u soudu

Protihluková vyhláška v Mostě platí více než půl roku, přesto si lidé dál stěžují na hluk hlavně z místního autodromu. Město už uložilo kvůli porušování...  celý článek

Opravna železničních vagonů Ryko.
V nové děčínské hale dokážou opravit dvanáct nákladních vagonů naráz

Novou halu otevřela děčínská firma Ryko, která je jednou z největších evropských opraven nákladních železničních vozů. Hala stála přes šedesát milionů korun a...  celý článek

Jaroslav Foldyna, volební lídr ČSSD v Ústeckém kraji
Volby nám prohrála centrála, ne mé fotky s Nočními vlky, říká Foldyna

Jaroslav Foldyna je v Ústeckém kraji jediný ze čtyř poslanců ČSSD, který ve volbách obhájil svůj mandát. „Je potřeba si přiznat, že řada prosazovaných věcí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.