Realitní kancelář nesouhlasila s podmínkou města, podle níž měla do tří měsíců od podpisu smlouvy přivést služby do prvních pěti kójí.
Rekonstrukce za nádražímRekonstrukce komplexu byla součástí II. etapy revitalizace městského centra. Zakázku provedla firma SKD Průmstav, která stojí i za kontroverzní a velmi drahou rekonstrukcí městských sadů. Součástí komplexu jsou kryté garáže, 13 prodejních kójí, terasa, čtyři kašny, související chodníky a zeleň včetně lávky spojující pěší zónu s přístavištěm. |
"Tahle podmínka byla nereálná. Nedokázali jsme to garantovat, proto jsme od toho odstoupili," říká jednatel firmy Marek Haník.
Kóje a celý prostor za nádražím byly zkolaudované už v únoru 2011. Rekonstrukce stála 170 milionů korun a město na ni od dotačního úřadu Severozápad získalo 140 milionů.
Že jsou kóje nevyužité, je v rozporu s podmínkou dotačního úřadu na takzvanou udržitelnost, podle níž musí být projekty pět let životaschopné.
"Skutečnost, že prostory nejsou využívány, je z hlediska udržitelnosti problém a Úřad Regionální rady se věcí zabývá. Proběhne proto kontrola a na základě jejích výsledků může být uplatněna sankce. Její výše by se odvozovala od doby, po kterou nebyl projekt plně funkční," uvedl mluvčí dotačního úřadu Vojtěch Krump.
Město kóje dostaví
Kóje jsou prakticky jen hrubou stavbou, která provoz kaváren či obchodů bezprostředně neumožňuje. Město dosud v soutěžích o nájemce pokaždé žádalo, aby vítěz do prostor investoval ze svého.
Po opakovaných neúspěších se nyní rada města usnesla, že dokončení objektu vezme na sebe.
"Za současných podmínek by se tam nastěhoval jen blázen. Musí se tam dodělat podlahy, stropy, logistika pro zásobování či nákladní výtah," podotkl náměstek primátora Pavel Boček.
Město by tato investice mohla přijít na zhruba 5 až 7 milionů korun.