Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Potopená loď zůstává pod vodou, jeřábu brání připlout zavřená Vltava

  17:35aktualizováno  17:35
Vyzdvihnutí bagru s nosným pontonem, který se ve středu potopil v ústeckém Vaňově, zkomplikovala uzavírka vltavské vodní cesty. Ta bude z technických důvodů uzavřená až do 23. října. Do té doby nemůže do Ústí vyplout jeřáb na speciální lodi, která kotví v Praze v Holešovicích.

Stav potopené lodi v ústeckém Vaňově zkoumali ve čtvrtek pod vodou potápěči. | foto: Karel PešekMF DNES

"Samotná plavba do Ústí bude trvat den, bagr s pontonem bychom tak mohli vyzvednout někdy 25. či 26. října," uvedl Stanislav Tlustoš ze společnosti České přístavy, které stroj patří.

Fotogalerie

Už krátce po nehodě dorazili na místo hasiči, položili několik vodních stěn kvůli úniku palivových látek. "V bagru bylo více než 300 litrů nafty, 300 litrů hydraulického oleje a 20 litrů motorového oleje," vyjmenoval mluvčí krajských hasičů Lukáš Marvan (o nehodě více zde).

Hasiči kvůli tomu instalovali čerpadlo a dvě norné stěny přímo na místě, další dvě stěny v Hřensku. Zatím odčerpali 300 litrů ropných látek.

Informaci o havárii dostaly i německé úřady. "Ale nevím o tom, že by se znečišťující látky dostaly za Ústí," uvedl Marvan.

To potvrzují i inspektoři životního prostředí. "Zatím to nevypadá na velké znečištění řeky," řekla ředitelka pobočky České inspekce životního prostředí v Ústí nad Labem Jana Moravcová.

Nehoda vyjde České přístavy draho

Inspektoři odeberou vzorky uniklých látek a pokud zjistí, že firma zanedbala bezpečnostní předpisy, udělí jí pokutu. Kvůli úniku látek nechalo Povodí Labe uzavřít zdymadla, od čtvrtka už jsou ale zase v částečném provozu. "Naštěstí je koryto v tom místě dost široké, aby mohly jiné lodě v pohodě proplouvat," uvedl ředitel Závodu Dolní Labe Jindřich Zídek.

Hasiči, čerpadla a norné stěny budou na místě, dokud odstraňování následků havárie nepřeberou v následujících dnech České přístavy. Firmu to přijde draho. Na své náklady bude muset sehnat vlastní norné stěny, likvidátora uniklých látek a hlavně vyzdvihnout oba stroje.

"Opravdu nedokážu odhadnout, jestli nás to přijde na statisíce nebo miliony. To budu vědět ve chvíli, kdy bagr vyzdvihneme a všechno bude vyřízené," sdělil Stanislav Tlustoš z Českých přístavů.

Sám netuší, z jakého důvodu šel ponton s bagrem ke dnu. Ví jen, že bagr stál na pontonu a prováděl u břehu výkopové práce. Vybranou zeminu pak nakládal na vedlejší nákladní loď. Ta je v pořádku.

"Ponton s bagrem se potopil do hloubky 6 až 8 metrů. Proč se to stalo budeme vědět až potom, co je vytáhneme," uzavřel Tlustoš.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Opravna železničních vagonů Ryko.
V nové děčínské hale dokážou opravit dvanáct nákladních vagonů naráz

Novou halu otevřela děčínská firma Ryko, která je jednou z největších evropských opraven nákladních železničních vozů. Hala stála přes šedesát milionů korun a...  celý článek

Jaroslav Foldyna, volební lídr ČSSD v Ústeckém kraji
Volby nám prohrála centrála, ne mé fotky s Nočními vlky, říká Foldyna

Jaroslav Foldyna je v Ústeckém kraji jediný ze čtyř poslanců ČSSD, který ve volbách obhájil svůj mandát. „Je potřeba si přiznat, že řada prosazovaných věcí...  celý článek

Na demonstraci vystoupil i Miroslav Sládek. (12.3.2016)
Nevím, proč bych nesměl do restaurace, říká o zadržení republikán Sládek

Předseda republikánů Miroslav Sládek, jehož policie večer v první den voleb zadržela i s kandidátem strany při nepovolené kampani v Chomutově, tvrdí, že...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.