Plakát avizující konání Ostrovního festivalu v Litoměřicích někdo přelepil

Plakát avizující konání Ostrovního festivalu v Litoměřicích někdo přelepil nápisem "Zrušeno". Koncert k vinobraní se však podle organizátorů konat bude. | foto: Jiří Nýdrle, MF DNES

Plakát k vinobraní přelepil záškodník. Koncert se však koná

  • 2
Plakát lákající na zářijový Ostrovní festival litoměřického vinobraní někdo přelepil velkým nápisem "zrušeno". Podle pořadatelů se však nic neruší a akce se koná. Přelepený plakát na Mírovém náměstí v Ústí nad Labem může být výsledkem konkurenčního boje promotérů či činem osamělého záškodníka.

"Přijde mi to divné. Jestli je to něčí boj, nevím, asi nemá cenu se k tomu moc vyjadřovat," řekl Lubomír Machoň z agentury Dream Production, která Ostrovní festival na vinobraní organizuje.

Podle všeho jde o záškodnickou akci někoho, komu není vinobraní po chuti. "Něco podobného jsem ještě nezažil. Řídím se heslem přej a bude ti přáno," glosuje Machoň, který se o přelepeném plakátu dozvěděl v pondělí ráno.

"Nevím, koho tohle může bavit. Je to rána pod pás od někoho, kdo není ochoten s riskem do podobné akce jít a uspořádat ji," přidává se Karel Honsa, který pořádá v kraji velké koncerty.

Podle lidí z branže jde nejspíš o jeden ze způsobů špinavého konkurenčního boje mezi promotéry a produkčními agenturami. Přelepit plakát, zmást lidi a akci a její pořadatele poškodit.

"Lidé, kteří chtějí na nějakou akci jít a tohle uvidí, můžou znervóznět a přestat kupovat lístky. Na dva či tři dny tohle může opravdu škodit," říká Petr Volek, jeden z manažerů kapely Kabát, která je letos hlavní hvězdou Ostrovního festivalu. Podle Volka ale zatím kapele nikdo nevolal s obavami, jestli se akce náhodou neruší a zda kapela vůbec vystoupí.

Může jít o čin jednotlice

Podle Machoně by tato drobná sabotáž snad neměla mít na návštěvnost vinobraní vliv. "Pokud ten plakát lidi viděli, podívali se pak na náš web a zjistili, že je všechno v pořádku," míní Machoň.

Plakát samotný už totiž dnes podle něj v propagaci hudebních akcí nehraje prim, ustoupil internetu a sociálním sítím. Přesto své místo v reklamě má. "Na internetu člověk musí akci hledat cíleně. Ale na ulici ho vidí každý a zasáhne jako první, pořád má silnou pozici," uvažuje Volek.

Důvody, proč škodit vinobraní, přitom nemusí plynout jen z konkurenčního boje. Mohl to udělat i někdo, kdo zkrátka nemá rád Kabát či Dream Production. Někomu může třeba vadit výsadní postavení této firmy při pořádání kulturních akcí v Ústí a její značná obliba u politiků při rozdělování dotací.

V krajském městě ostatně bylo ještě celkem nedávno podobné záškodnictví běžné. V polovině minulé dekády si třeba zdejší kluby vzájemně v ulicích přelepovaly plakáty řadu měsíců, než se provozovatelé sešli a vyjasnili si, že toho zanechají, neboť tato praxe v důsledku škodí všem bez výjimky.