Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Michal Šula, MF DNES

Pivaři z Ústí mohou přispět na pavilon pro gepardy či nový cyklobus

  • 0
Pivaři z Ústí mohou přispět na stavbu nového pavilonu pro gepardy, cyklobus do Českého středohoří či zvelebení betonových ploch v krajském městě. Nejlepší z těchto tří projektů mohou od pondělí vybírat Ústečané. Hlasování probíhá v šedesáti restauracích ve městě a na internetu.

Hlasovat v soutěži O stupeň lepší Ústí mohou zájemci až do 11. listopadu. Soutěž pořádá společnost Heineken, která z každého jedenáctistupňového piva Zlatopramen, jež se v určených šedesáti podnicích do listopadu vytočí, věnuje jednu korunu do speciálního fondu.

Peníze pak podpoří veřejně prospěšný projekt, který vyberou sami Ústečané. Hlasovat mohou na internetu i ti, kteří pivo nepijí, pivaři však mají výhodu v tom, že smějí hlasovat opakovaně. "Čím víc piva se vypije, tím víc peněz do fondu přiteče. Podle odhadů z minulých let by se ve fondu mohlo sejít asi 1,3 milionu korun," uvedl Boris Rajdl, manažer značky Zlatopramen.

Pivní lázně a slunečnice na náměstí neuspěly

Heineken chce prostřednictvím fondu přispět ke zvelebení krajského města a zpříjemnění života Ústečanů. "Se zástupci města a Ústecké komunitní nadace jsme vybrali tři projekty, Ústečané z nich prostřednictvím hlasování zvolí ten vítězný," dodal Rajdl.

Mezi projekty, které měly šanci se dostat do užšího výběru, bylo například zpřístupnění šikmé věže u kostela Nanebevzetí Panny Marie, pivní lázně nebo zeleň a slunečnice pro Mírové náměstí.

"Důležitým kritériem pro nás byla realizovatelnost projektu a jeho životaschopnost. Nakonec jsme došli k těmto třem: první z nich je zaměřen na zlepšení životního prostředí, konkrétně jde o úpravu betonových ploch a prostor ve městě pomocí street-artových prvků. Druhý projekt je sportovní - jde o zřízení nové linky cyklobusu z Ústí do Českého středohoří, nová i stávající linky by příští sezonu jezdily zdarma. Třetí projekt je výstavba nového pavilonu gepardů v ústecké zoo, kde by se mohlo docílit odchovu mláďat," popsal Rajdl.

Pivaři mohou hlasovat prostřednictvím účtenek s vypitými pivy

Hlasovat může každý, Heineken ale zvýhodňuje ty, kteří konzumují jeho pivo. "Pro hlasování je vytvořen web, tam může každý hlasovat jen jednou. Konzumenti mohou hlasovat prostřednictvím účtenek s vypitými pivy - na zadní stranu účtenky napíší číslo projektu, pro který hlasují, účtenky se házejí do hlasovacích boxů, které najdete ve vybraných restauracích," vysvětlil Rajdl.

Podmínkou pro tento způsob hlasování je to, aby na účtence byly aspoň dvě točené jedenáctky. Mezi šedesáti hospodami, které jsou do projektu zapojené, nechybí například legendární studentská pivnice U Hnáty, kočkovská restaurace Na Kopečku či neštěmické Lesní Zátiší.