Změny v parkování se zatím v Ústí nad Labem konat nebudou (ilustrační snímek).

Změny v parkování se zatím v Ústí nad Labem konat nebudou (ilustrační snímek). | foto: Zdeněk Němec, MAFRA

Parkování v Ústí se zatím zdražovat nebude, změny neprošly

  • 2
Chystané dramatické změny v parkování v Ústí nad Labem se odkládají. Rada města měla schválit plán, podle kterého by se zrušily celoroční parkovací karty a parkování by zdražilo. Návrh však vedení město neodhlasovalo, naopak zadalo zpracování nové koncepce.

„Předložený návrh, který vypracovaly městské služby, neřešil problém koncepčně a chyběly v něm ekonomické údaje a analýzy, co změna přinese. Rada neměla podle čeho rozhodovat. Ředitel městských služeb proto dostal za úkol vypracovat novou komplexní koncepci. Mně osobně také vadilo, že tak zásadní změna se řeší tak pozdě,“ vysvětlil náměstek primátorky Jiří Madar.

Pro řidiče to znamená, že tento rok platí loňské sazby. Jedinou výjimkou jsou Mariánské garáže, kde se cena měsíčního stání se zvýšila z 630 na 950 korun, půlroční zdražilo z 4 206 na 4 900 korun a roční o 2 474 korun na sumu 8 900 korun a místo tří hodin parkování zdarma je už jen jedna.

Stejné pak zůstanou tarify na městských parkovištích i ceny rezidenčních karet. Oproti návrhu zůstanou i celoplošné parkovací karty, díky nimž majitelé mohli stát na všech městských parkovištích a které měly platit jen do 1. února.

Roční parkovací samolepku na přední okno za 4 800 korun si koupí zhruba 140 lidí a město za ně inkasuje kolem 700 tisíc korun ročně. „Celoplošné karty na celý tento rok si tak lidé mohou opět přijít koupit,“ řekl náměstek primátorky Pavel Dufek.

Změny v parkování se chystají už rok

O změnách v krajském městě se diskutuje už rok, důvodem je záměr radnice inkasovat více peněz. Zatímco například v Mostě za parkování magistrát vybere 7,4, v Děčíně 7,5, a Chomutově dokonce 10,3 milionu korun, v Ústí jsou to jen 3 až 4 miliony korun.

Příčinou nízké částky mohou být staré nefunkční a poruchové parkovací automaty. Ty město v současnosti postupně vyměňuje. Připočítat je také třeba nepoctivé řidiče, kteří se placení parkovného vyhýbají.

Například loni během prvních pěti měsíců strážníci zkontrolovali přes čtyři tisíce vozidel a 1 100 řidičů nemělo zaplaceno.

„Kontrola musí být daleko lepší. V nové koncepci musíme dohodnout spolupráci městských služeb a strážníků i to, zda se nevrátit k nasazování botiček,“ dodal Dufek.