Litoměřice | foto: Karel Kopáč, MF DNES

Britský cestovatelský web zařadil Litoměřice mezi nejhezčí česká města

  • 1
Vyhledávaný britský cestovatelský web Culturetrip.com zařadil Litoměřice do desítky nejkrásnějších mimopražských lokalit v České republice. Ocitly se ve společnosti měst ze seznamu UNESCO. Litoměřice si od zařazení do výběru slibují větší zájem turistů.

„Je to ocenění toho, že město pečuje o své památky a dokáže čerpat dotace na jejich obnovu. Máme z toho obrovskou radost. Litoměřice měly vždy velký potenciál, byly centrem kultury a vzdělanosti s úžasnou atmosférou a krásnou polohou,“ říká marketingová manažerka Centra cestovního ruchu Litoměřice Martina Vondráková.

Britský web na Litoměřicích vyzdvihl jejich renesanční a barokní architekturu i okouzlující okolní krajinu, která městu propůjčuje klidný a mírumilovný charakter. Autorka článku Lani Seelingerová neopomněla zmínit ani síť přístupných podzemních chodeb.

„To vše pouhou hodinu cesty z Prahy. Litoměřice jsou perfektním místem pro jednodenní výlet v hezkém počasí,“ shrnuje hodnocení města Američanka Seelingerová, která studovala v Praze češtinu a nyní pracuje v Ústavu pro studium totalitních režimů.

Litoměřické Centrum cestovního ruchu od článku očekává, že do města přivede další zahraniční návštěvníky.

„Sice v článku mohly zaznít také informace o vinařství, unikátním hradu nebo krásné poloze na Labi, ale i tak je to pro nás velká reklama,“ podotýká Vondráková.

Do Litoměřic míří tisíce zahraničních turistů ročně

V loňském roce do litoměřického informačního centra zavítalo 7 500 zahraničních turistů z celkového počtu 40 tisíc lidí.

„Další tisíce návštěvníků města pak infocentrum nenavštíví nebo přijedou s vlastním průvodcem třeba lodí z Německa,“ říká Vondráková.

Kromě Litoměřic se do desítky nejkrásnějších tuzemských měst dostaly Kroměříž, Olomouc, Český Krumlov, Kutná Hora, Telč, Mariánské Lázně, Liberec, Třebíč a Tábor.

Server Culturetrip.com se zaměřuje na informace z oblasti kultury, cestování a lifestylu. Během dvou let jeho měsíční návštěvnost vzrostla z 20 tisíc na dva miliony, na sociálních sítích jeho články sleduje přes 300 tisíc lidí.

V roce 2012 se stal nejlepším webem v kategorii Top Travel & Arts podle deníků The Guardian a The Times, v roce 2014 byl vyhlášen nejlepším britským webem v kategorii Arts & Culture.