Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ministerstvo odmítlo obnovit trať zničenou sesuvem na D8. Zatím, tvrdí

  14:58aktualizováno  14:58
Šance na opravu železnice stržené sesuvem na dálnici D8 přes České středohoří je minimální. Ministerstvo dopravy se ji opravit nechystá, alespoň ne v následujícím roce, kdy budou finišovat práce na odstranění sesuvu. Ministerstvo dopravy argumentuje tím, že provoz na železnici není rentabilní.

Sesuv zavalil stavbu posledního úseku dálnice D8 přes České středohoří v červnu 2013. | foto: Roman Čmelík

„Vzhledem k výši nákladů na zprovoznění tratě a nízkému využití místní železnice zatím k obnovení poničené tratě nedochází. Přednost dostává dokončení dálnice D8,“ uvedl mluvčí ministerstva Tomáš Neřold (o odstraňování sesuvu zde).

Fotogalerie

To, že k obnově zhruba dvousetmetrového úseku trati nedojde, je podle Neřolda společným rozhodnutím všech zainteresovaných stran. „Pro železnici to ale nemusí být rozhodnutí konečné,“ doplnil Neřold.

Ve zvrat v osudu železnice z roku 1897 tak stále doufají iniciátoři petice, kterou podepsalo ve městech a obcích podél trati více než 2 500 lidí. „V pondělí doplníme poslední várku podpisů a petici předáme ministerstvu dopravy,“ řekl krajský lídr Strany zelených Jiří Škoda, který petici inicioval.

„Čím déle se bude čekat, tím složitější obnova trati bude. Věřím ale, že pokud bude dostatečně velký tlak ze strany obcí, jejich obyvatel a kraje, můžeme se dočkat mnohem dříve,“ řekl Škoda.

Oprava za plného provozu dálnice je naivní, říká zastupitel

Mnohem skeptičtější je zastupitel Ústeckého kraje Jiří Řehák z hnutí PRO! Kraj, který se problematice trati věnuje.

„Železnice přes České středohoří v podobě, jak jsme ji znali, skončila. Musíme si to přiznat. Kraj je rok před volbami neakceschopný a představa, že by se trať začala opravovat za plného provozu dálnice, je naivní,“ komentoval rozhodnutí ministerstva Řehák.

Nynější stav, kdy vlaky ve směru z Teplic končí po 22 kilometrech v Radejčíně a cestující do Lovosic přesedají na dalších 14 kilometrů do autobusu, by tak zůstal natrvalo.

Řehák nesouhlasí s tím, že by provoz na trati byl neperspektivní. „Známe příklady jiných tratí, které ministerstvo také označilo za neperspektivní, kde se však provoz podařilo zachránit a dále pokračuje bez problémů,“ podotkl Řehák.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Václav Morava u Krajského soudu v Ústí nad Labem.
Za zapálení bytu v Jirkově, v němž uhořeli dva lidé, dostal muž 15 let

Ústecký krajský soud poslal na 15 let do vězení Václava Moravu, který v únoru zapálil dveře bytu na sídlišti v Jirkově. V plamenech tam zemřeli dva muži,...  celý článek

Bezdomovecký příbytek pod Wilsonovým lesem v Brně.
Bezdomovec nechtěl odejít zpod mostu, na policisty vytáhl nunčaky

S pouty na rukou odváděli ve čtvrtek policisté bezdomovce, který nechtěl opustit své obydlí pod mostem v Teplicích. Muž přitom sám policii přivolal, aby...  celý článek

Testování buggyry na autodromu v Mostě.
Spory kvůli protihlukové vyhlášce v Mostě skončí pravděpodobně u soudu

Protihluková vyhláška v Mostě platí více než půl roku, přesto si lidé dál stěžují na hluk hlavně z místního autodromu. Město už uložilo kvůli porušování...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.