Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Litvínov usiluje o rozšíření silnice do Mostu, ministerstvo je proti

  8:41aktualizováno  8:41
Radnice v Mostě a Litvínově požadují rozšíření silnice mezi oběma městy na čtyři pruhy. Počítaly s tím i dlouhodobé plány Ředitelství silnic a dálnic, které nyní plánuje silnici opravit. Ministerstvo dopravy ale rozšíření silnice odmítá.

Silnici z Mostu do Litvínova požadují radnice obou měst rozšířit na čtyři pruhy. | foto: Ondřej Bičiště, MF DNES

„Dnešní silnice je vedena mimo obytnou zástavbu a kapacitně odpovídá průměrným intenzitám. Pro záměr projektu čtyřpruhu nevyšlo ekonomické hodnocení, proto Ředitelství silnic a dálnic přistoupí jen k opravám, které jsou nezbytné,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Pro Mostecko i Ústecký kraj je přitom rozšíření silnice v průmyslovém regionu jednou z dopravních priorit. Zástupci měst, kraje i dalších proto nyní dávají dohromady argumenty pro takzvané zkapacitnění silnice. S nimi se pak vydají za ministrem dopravy Danem Ťokem.

Fotogalerie

„Důvodem je určitý komfort, který patří k 21. století nejen pro obyvatele Litvínova, ale třeba i obyvatele horských obcí, kteří ji využívají. Důležitá je také plynulost a hlavně bezpečnost dopravy,“ říká starostka Litvínova Kamila Bláhová.

Největší nebezpečí silnice, která prochází areálem Chempark v Záluží, už se v minulosti ukázalo. Na podzim 1996 vybuchl zásobník nafty a začalo hořet v České rafinérské. Silnice kvůli tomu byla uzavřená a na Mostecku nastal dopravní kolaps.

„Tehdejší ministr vnitra Jan Ruml nás tehdy ujišťoval, že situace takhle nemůže zůstat a do dvou let tam bude nová, širší silnice. Dodnes na ni čekáme marně,“ poznamenal tajemník litvínovské radnice Valdemar Havela.

Silnice je klíčová pro celý Chempark

Silnice číslo 27 mezi Mostem a Litvínovem je i nyní klíčová pro hasiče, sanitky či policisty. „Čím širší podporu pro naši žádost získáme, tím více argumentů také připravíme. Zatím se ale materiál připravuje a termín, kdy bychom se měli vydat za panem ministrem, zatím nemáme,“ přiznala Bláhová.

Přetížená silnice má velký význam i pro samotný Chempark, a tedy pro zaměstnanost v regionu. Kamiony odsud po silnici vozí do zahraničí umělé hmoty, jež vyrábí Unipetrol.

„Pouhá rekonstrukce stávající komunikace, kterou plánuje ministerstvo dopravy, je pro nás nepřijatelná a žádáme zkapacitnění na čtyřpruh,“ podpořil žádost i primátor Mostu Jan Paparega.

Podobný boj o širší, a tedy bezpečnější silnici nedávno vyhrála města kolem rychlostní silnice R7. Tam ministerstvo chtělo šetřit a místo čtyřpruhu stavět jen tři pruhy pro střídavé předjíždění. Lobbování měst Louny, Slaný, Chomutov, Most, Žatec a Postoloprty si vynutilo návrat k původnímu záměru. Samotnou stavbu to nicméně zatím neurychlilo.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Strážník a amatérský historik Tomáš Rotbauer.
Důl Richard žádný nacistický poklad neukrývá, říká amatérský historik

Závaly hluboko v útrobách bývalé nacistické podzemní továrny v dole Richard u Litoměřic jsou dodnes neprozkoumané. Roky se o nich tradovalo, že je při ústupu...  celý článek

Opravna železničních vagonů Ryko.
V nové děčínské hale dokážou opravit dvanáct nákladních vagonů naráz

Novou halu otevřela děčínská firma Ryko, která je jednou z největších evropských opraven nákladních železničních vozů. Hala stála přes šedesát milionů korun a...  celý článek

Jihočeské máslo od Madety bylo téměř vždy dražší než Alpenbutter od bavorské...
Policie dopadla zloděje, kteří ukradli a nejspíš prodali přes sto másel

Policie stíhá za krádež sto dvaceti kostek másla dvaatřicetiletou ženu z Litvínova a jejího o dvanáct let staršího komplice z Moravy. V říjnu společně ukradli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.