Ze zátěžové zkoušky prackovické estakády dálnice D8 přes České středohoří

Ze zátěžové zkoušky prackovické estakády dálnice D8 přes České středohoří | foto: Iveta Lhotská, MAFRA

Nový úsek u estakády na D8 se naplno otevře zhruba za čtvrt roku

  • 22
Ještě asi tři měsíce bude trvat omezení na nově otevřeném úseku dálnice D8 u prackovické estakády. Během této doby Ředitelství silnic a dálnic dokončí kotvící prvky na nestabilním území. Provoz kolem estakády u Prackovic je zatím svedený do jednoho pruhu.

„Pilotů má být 120, nyní jich máme hotových kolem 30,“ přiblížil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.

K omezení provozu ŘSD přistoupilo na doporučení expertů těsně před otevřením posledního úseku, když měření ukázalo místní posuny v podloží pravého jízdního pruhu (psali jsme o tom zde).

Do jednoho pruhu je doprava svedená na zhruba dvoukilometrovém úseku. „Už teď hodnoty měření ukazují, že bychom tam provoz mohli vrátit. Ale z expertní opatrnosti a abychom nemuseli ta opatření měnit znovu, to necháme takto,“ dodává Rýdl.

Nestabilita u estakády se poprvé ve větší míře projevila v říjnu. Dělníci museli kvůli propadu podpěry mostu rozebrat část dokončené dálnice a odtěžit desítky tisíc tun náspu.

Součástí úpravy byla výstavba šestnáctimetrové odvodňovací stěny a padesátimetrové kotvy. ŘSD používá k monitorování autostrády i jejího okolí sondy, výstupy z nich má každou hodinu.

Rozestavěná D8 z Prahy přes Ústí nad Labem do Německa má dlouhodobé potíže s nestabilním podložím. V červenci před třemi lety se po vydatných lijácích utrhl svah u Litochovic. Sesuv zavalil rozestavěný úsek dálnice asi na 200 metrech, poničil i blízkou železniční trať.

Srovnavací test D8. Cesta do Ústí je rychlejší o 9 minut:

18. prosince 2016

,