„Pilotů má být 120, nyní jich máme hotových kolem 30,“ přiblížil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.
K omezení provozu ŘSD přistoupilo na doporučení expertů těsně před otevřením posledního úseku, když měření ukázalo místní posuny v podloží pravého jízdního pruhu (psali jsme o tom zde).
Do jednoho pruhu je doprava svedená na zhruba dvoukilometrovém úseku. „Už teď hodnoty měření ukazují, že bychom tam provoz mohli vrátit. Ale z expertní opatrnosti a abychom nemuseli ta opatření měnit znovu, to necháme takto,“ dodává Rýdl.
Nestabilita u estakády se poprvé ve větší míře projevila v říjnu. Dělníci museli kvůli propadu podpěry mostu rozebrat část dokončené dálnice a odtěžit desítky tisíc tun náspu.
Součástí úpravy byla výstavba šestnáctimetrové odvodňovací stěny a padesátimetrové kotvy. ŘSD používá k monitorování autostrády i jejího okolí sondy, výstupy z nich má každou hodinu.
Rozestavěná D8 z Prahy přes Ústí nad Labem do Německa má dlouhodobé potíže s nestabilním podložím. V červenci před třemi lety se po vydatných lijácích utrhl svah u Litochovic. Sesuv zavalil rozestavěný úsek dálnice asi na 200 metrech, poničil i blízkou železniční trať.
Srovnavací test D8. Cesta do Ústí je rychlejší o 9 minut:
18. prosince 2016 |