Dostavba tohoto úseku se stále něčím komplikuje (o potížích jsme psali zde).
„Dokud stavaři nekopnou do země, tak zahájení stavby neuvěřím,“ okomentoval další posunutí termínu starosta města Postoloprty Zdeněk Pištora.
Fakta
|
Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem, stále nemá stavební povolení.
Jedním z důvodu zdržení ukončení stavebního řízení je aktualizace dokumentace stavby. Kvůli nedávné přeměně R7 na D7 se musí dokumentace upravit.
Od 1. ledna letošního roku došlo k převedení rychlostní silnice na dálnici II. třídy. To mělo podle vyjádření mluvčího Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jana Studeckého vliv na dopravní značení.
Problémy vyvstaly také při přípravě výstavby doprovodné komunikace, která povede podél nové dálnice. Staví se kvůli zajištění plynulosti dopravy, v případě kolize na dálnici tam bude odkloněná doprava.
Dvě varianty výstavby
ŘSD dosud nemá souhlas některých majitelů pozemků se zřízením věcného břemene pro přeložku inženýrských sítí.
Stavět se má za plného provozu, přičemž ŘSD má dvě varianty, jak to provést.
První počítá s tím, že se nejdříve vybuduje zmíněná doprovodná komunikace a třetí jízdní pás podél stávající silnice, následně na ně bude převedená doprava a dostaví se zbývající čtvrtý pruh.
Při druhé variantě budou řidiči odkloněni čistě jen na doprovodnou komunikaci. „Jaký postup se zvolí, je věcí zhotovitele a upřesní se po předání staveniště,“ poznamenal Studecký.
Na úsek naváže obchvat
Na tento úsek má v budoucnu navázat obchvat Postoloprt. S jeho výstavbou se ale počítá až v roce 2020.
Termín ještě není definitivní, stále totiž probíhá výkup pozemků. To proto, že radnice dlouhodobě odmítala, aby trasa doprovodné komunikace vedla přes město.
„To bylo pro nás nepřijatelné. S ŘSD jsme se dohodli na kompromisu, že nákladní doprava bude z města vyloučená dopravním značením,“ uvedl Pištora.