Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nový úsek D7 se už poněkolikáté odkládá. Pořád chybí stavební povolení

  7:02aktualizováno  7:02
Zdržení opět nabírá rozšíření dalšího úseku D7 ze dvou na čtyřproudovou silnici Praha - Chomutov. Trasa mezi Postoloprty a Bitozevsí se měla začít stavět už loni, pak na začátku letošního roku, následně letos v květnu. Nový termín je červen.

D7 ve směru z Prahy na Chomutov. | foto: Filip Jirásek

Dostavba tohoto úseku se stále něčím komplikuje (o potížích jsme psali zde).

„Dokud stavaři nekopnou do země, tak zahájení stavby neuvěřím,“ okomentoval další posunutí termínu starosta města Postoloprty Zdeněk Pištora.

Fakta

  • po stávající dvouproudové silnici denně projedou tisíce aut
  • necelý čtyřkilometrový úsek téměř neumožňuje bezpečné předjíždění a řidiči tam často riskují
  • výstavba bezpečné čtyřproudové silnice má trvat do konce roku 2017
  • vyjde na více než 350 milionů korun

Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem, stále nemá stavební povolení.

Jedním z důvodu zdržení ukončení stavebního řízení je aktualizace dokumentace stavby. Kvůli nedávné přeměně R7 na D7 se musí dokumentace upravit.

Od 1. ledna letošního roku došlo k převedení rychlostní silnice na dálnici II. třídy. To mělo podle vyjádření mluvčího Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jana Studeckého vliv na dopravní značení.

Problémy vyvstaly také při přípravě výstavby doprovodné komunikace, která povede podél nové dálnice. Staví se kvůli zajištění plynulosti dopravy, v případě kolize na dálnici tam bude odkloněná doprava.

Dvě varianty výstavby

ŘSD dosud nemá souhlas některých majitelů pozemků se zřízením věcného břemene pro přeložku inženýrských sítí.

Stavět se má za plného provozu, přičemž ŘSD má dvě varianty, jak to provést.

První počítá s tím, že se nejdříve vybuduje zmíněná doprovodná komunikace a třetí jízdní pás podél stávající silnice, následně na ně bude převedená doprava a dostaví se zbývající čtvrtý pruh.

Při druhé variantě budou řidiči odkloněni čistě jen na doprovodnou komunikaci. „Jaký postup se zvolí, je věcí zhotovitele a upřesní se po předání staveniště,“ poznamenal Studecký.

Na úsek naváže obchvat

Na tento úsek má v budoucnu navázat obchvat Postoloprt. S jeho výstavbou se ale počítá až v roce 2020.

Termín ještě není definitivní, stále totiž probíhá výkup pozemků. To proto, že radnice dlouhodobě odmítala, aby trasa doprovodné komunikace vedla přes město.

„To bylo pro nás nepřijatelné. S ŘSD jsme se dohodli na kompromisu, že nákladní doprava bude z města vyloučená dopravním značením,“ uvedl Pištora.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kateřina Vacková
Učím lidi, aby o zdraví pečovali, říká žena, která porazila rakovinu

Kateřina Vacková připravuje kampaně zaměřené na prevenci rakoviny a nově i osvětu týkající se srdce. Mladá žena se rozhodla pomáhat na základě vlastního boje s...  celý článek

Testování buggyry na autodromu v Mostě.
Spory kvůli protihlukové vyhlášce v Mostě skončí pravděpodobně u soudu

Protihluková vyhláška v Mostě platí více než půl roku, přesto si lidé dál stěžují na hluk hlavně z místního autodromu. Město už uložilo kvůli porušování...  celý článek

Jiří Piramovský u řopíku poblíž výstaviště v Lounech.
Bunkr v Lounech před válkou postavili za den, jeho oprava potrvá déle

Pouhý den trvala před 80 lety výstavba řopíku na výstavišti v Lounech. Uvedení bunkru do původního stavu však potrvá mnohem déle – několik týdnů. Opravy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.