Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Řidičům začal sloužit obchvat Velemyšlevsi, nový most stál půl miliardy

  11:02aktualizováno  11:02
Velemyšleves na Žatecku přestaly sužovat kolony aut, tisíce vozidel denně od nynějška jezdí po novém mostě nad vesnicí. Přitom slib, že takový most vznikne, dostali obyvatelé obce od státu už někdy před půl stoletím.

Nový silniční most nad Velemyšlevsí. | foto: Tomáš Kassal, 5plus2.cz

Ve skutečnosti začala stavba obchvatu Velemyšlevsi a přemostění říčky Chomutovky až v létě roku 2014 (psali jsme o tom zde).

Výsledkem je nová silnice dlouhá přes dva a půl kilometru, její součástí je i samotný most o délce 538 metrů. V nejvyšším bodě je vysoký 37 metrů a jeho stavba stála 560 milionů korun.

Fotogalerie

Díky investici ze státního rozpočtu si nyní může 340 obyvatel Velemyšlevsi oddechnout. Lidé u silnice totiž cítili průjezd každého náklaďáku, chvěla se jim okna a třásl celý dům.

Úleva na trase Žatec - Most

„Je to velká úleva. Tak velký provoz aut byl velice zatěžující. Na most jsme čekali desítky let, přípravy byly mnohaleté, jsme rádi, že ke stavbě nakonec došlo,“ řekl starosta Velemyšlevsi Miloslav Štípek.

Oddechnou si i řidiči na trase Žatec – Most, což je součást silnice I/27 na Plzeň. Průjezd serpentinami přes Velemyšleves byl vždy komplikovaný, každý řidič se modlil, aby nemusel jet za naloženým nákladním autem či traktorem.

V takovém případě trval průjezd obcí třeba pět i více minut, za normálních okolností jen dvě minuty. Nyní bude cesta přes údolí s Chomutovkou trvat desítky vteřin a hlavně bude bezpečnější.

Zmizí obava ze zimních nehod a ucpání silnice při havárii. „Stávalo se, že kamiony v serpentinách zůstaly viset. Ale tím, že to je silnice první třídy, tak se o ni správa a údržba silnice starala dobře, takže to nebylo tak časté,“ komentoval zimní hrozbu Štípek.

Komplikace na dalších dopravních tepnách

Most přes Velemyšleves odstranil jen jednu z komplikací na hlavních dopravních tepnách v kraji. Další silnice, na jejíž otevření čeká nejen kraj, ale většina občanů České republiky, je úsek D8.

„Věřím, že se nám zmíněný úsek 17. prosince podaří otevřít a zprovozníme důležitou tepnu do Německa,“ prohlásil ministr dopravy Dan Ťok. Obyvatelé Ústeckého kraje ale čekají i na vyřešení dalších potíží.

Starosta Loun Radovan Šabata nyní při slavnostním otevření mostu upozornil na nutnost dokončení nedaleké dálnice D7 z Chomutova na Prahu, které je nutné kvůli bezpečnosti i zaměstnanosti lidí v regionu.

Hejtman Oldřich Bubeníček zase připomněl potřebu obchvatu Bíliny, kde se ve špičkách tvoří každý den mnohakilometrové kolony.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bezdomovecký příbytek pod Wilsonovým lesem v Brně.
Bezdomovec nechtěl odejít zpod mostu, na policisty vytáhl nunčaky

S pouty na rukou odváděli ve čtvrtek policisté bezdomovce, který nechtěl opustit své obydlí pod mostem v Teplicích. Muž přitom sám policii přivolal, aby...  celý článek

Na demonstraci vystoupil i Miroslav Sládek. (12.3.2016)
Nevím, proč bych nesměl do restaurace, říká o zadržení republikán Sládek

Předseda republikánů Miroslav Sládek, jehož policie večer v první den voleb zadržela i s kandidátem strany při nepovolené kampani v Chomutově, tvrdí, že...  celý článek

Kateřina Vacková
Učím lidi, aby o zdraví pečovali, říká žena, která porazila rakovinu

Kateřina Vacková připravuje kampaně zaměřené na prevenci rakoviny a nově i osvětu týkající se srdce. Mladá žena se rozhodla pomáhat na základě vlastního boje s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.