Diskuze

Tři nové trasy pro D8. Ministr dopravy upřednostňuje tu zavalenou

Ministr dopravy Antonín Prachař nechce připustit jinou variantu trasy dálnice D8, než tu, na které staveniště loni v červnu zavalila po vydatných deštích zemina z kopce Kubačka. MF DNES přináší možnosti, jak se nebezpečnému místu vyhnout a silnici do Německa dokončit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V15í94t 51M26r40h84a39l

14. 3. 2014 12:55

Tak tu variantu kolem Velemína a pak pod Kletečnou ani omylem, to je ta nejhorší varianta, kterou kdo mohl vymyslet, to by jsme mi obyvatelé Velemína a okolí skočili tzv. z bláta do louže, jestli by vedla dálnice kolem naších baráků, nebo byl stále zachován bláznivý provoz po E55, by nic moc neměnilo a nehledě na to, ještě víc by se zmršila příroda kolem Kletečné, příroda je zde téměř nedotčená, věřte tomu, znám to tu téměř poslepu, tak vím, o čem píši.

0 0
možnosti

Nejsem stavební inženýr ani geolog, ani tohle konkrétní místo neznám. Stačil mi ale pohled do mapy. Úbočí kopce na jehož vrcholku je kamenolom ...... Je to opravdu to nejvhodnější místo pro vedení dálnice?

0 0
možnosti

Vypadá to že ti projektanti a stavitelé studovali na podobných školách stavitelství jako Klaus a ODS ekonomii, soudě podle výsledků v obou případech.

0 0
možnosti

Taky si myslím že to je stavební lapalie ale z tou příčinou budou muset něco udělat hned.Tj,Otevřený kamenný lom kousíček nad sesuvem do kterého teče povrchová a srážková voda která se tam dostává do podloží.Dobrá zpráva je že i když se 9 měsíců se sesuvem nic nedělalo tak na ostatních místech nedokončené dálnice se celolu dobu intenzivně pracuje.To vylučuje další zpoždění a hlavně totálně vyvrací hypotézy  pisálků a ekoteroristů o nesmyslných jiných trasách.

1 2
možnosti
Foto

Pak by mne ovšem zajímalo pár věcí, které jsem zjistil z fotek: Jak to, že sesuv se udál sezhora dolů a ne zdola nahoru, jak to, že je zřetelně vidět pohyb svahu směrem od kamenolomu přes trať na dálniční těleso, které tam ani zatím není - jsou provedeny pouze přípravné práce v terénu - a hlavně, jak to, že se na celé trase pohnulo vše, pouze těleso dálnice je v uvozovkách "pouze" zasypané. P. S. To byli naši předkové tak hloupí, že stavěli železnice v rizikových oblastech? I před 120 lety se dokázaly razit tunely nebo jít jinou trasou.?

0 0
možnosti

hrál jste si někdy jako dítě na písku? (to je k vašemu sesuvu shora dolů)

jinak těleso dálnice (to není jen vrchní vrstva asfaltu jak se domníváte) je porušeno v hloubce, odhady hovoří o cca 4 - 10 metrů hluboko..

nu a nakonec, porovnávat jednokolejnou trať s dálnicí sice v tomto případě můžete ale svědčí to o tom že nemáte ani základní znalosti..

2 0
možnosti

Moc se mi líbí, kolik odborníků tady přispívá. Blaží mne vědomí, že vlastně není odborný problém to sanovat, že se jedná pouze o politické hrátky. Jenomže ono bohužel není sesuv jako sesuv. Nejvíce jich máme ve fyšovém pásmu (u nás na Moravě, jinak celé Alpy, Karpaty, většina Himaláje, Andy v Jižní Americe). Jenom po roce 1997 po katastrofálních povodních v okrese Vsetín spadlo přes tisíc sesuvů. Bylo tam i několik macků srovnatelných s tím, co spadlo loni v létě na D8, například Bystřička, která odřízla železniční spojení z Čech na Slovensko přes tento region na víc než půl roku a muselo se jezdit přes Ostravu. Více než tři roky se tam potom sanovalo a monitorovalo. Takže by se dalo říci, že to umíme. Lidé, kteří to tehdy dělali jsou ještě pořád v businesu. Nicméně problém je v tom, že sesuvy ve flyši jsou mělké (sjíždí zvětralina po skalním podloží) což umožňuje sanaci opěrnými stěnami z běžných pilot, a také zeminy jsou poměrně propustné, takže se dají relativně snadno odvodnit hloubkovou drenáží. To, co se stalo na D8 je ovšem zcela jiná káva. Je to sesuv v jílech, takže smykové plochy mohou být až bůhvíjak hluboko a také jich klidně může být několik nad sebou. Jestliže máte aktivní plochu v hloubce 60 metrů tak tam působí takové síly, že pilotou to můžete sanovat asi stejně úspěšně jako kdyby jste do vrtů strkaly uvařené špagety. Jíly jsou také nepropustné, takže s odvodněním hrozný problém. Já bych to srovnal spíše s japonským sesuvem Kamenose (také jsou tam vulkanity a jejich produkty zvětrání), který zlikvidoval tunel a dálnici a Japonci se jej neúspěšně pokoušejí zastavit už více než půl století. A to používali obrovské betonové kesony hloubky až 100 metrů a utratili hodně přes čtvrt miliardy dolarů. Já se vůbec nedivím, že z tohoto problému mají odpovědní činitelé těžkou hlavu, já bych ji měl taky. Pokud tento problém má být vyřešen, tak to není na nějaké výběrové řízení podle českého zákona, ale na oslovení špičkové nadnárodní konzultační společnosti.

8 1
možnosti

Muzu potvrdit, ze od kamose geologa ktery primo tam delal pruzkumy mam vicemene stejny info s tim, ze se ta situace s nejakymi unosnymi naklady resit neda. A ze se o tom vi uz davno, ale stavbari to ignorovali.

1 0
možnosti

To je naprosto běžná stavební lapálie která bude stát pár miliard ale nakonec se skluz odtěží / zasanuje / odvodní. Co ale není možné je to aby dálnici 10 let blokovali dva lidi. Blb z hnutí Duha Patrik a druhej ichtyl z Litoměřic který vydírá stavebníky. Počítal někdo ty mrtvé na objízdných trasách?

11 6
možnosti

Nechci se nikoho zastávat, ale z technického hlediska je jasné, že to podělal stavebník, tj. český stát, tj. my všichni skrze hlavy a ruce námi placených "odborníků"... Parametry stavby evidentně nejsou relevantní daným přírodním podmínkám, ale máte pravdu, když nad tím kopcem postavíme deštník, aby na něj nepršelo, problém bude na 99% vyřešen... Evidentně byla vybrána "nejlevnější" a "přírodě nejšetrnější" varianta... Už jenom pár tun semtexu, odstřelit půlku kopce a můžeme jezdit... Jinak až Vám to šplouchne na tu silnici znova za provozu a pojede kolem zrovna nějaký školní autobus, tak Vám nepomůže ani kdybyste do těch objízdných tras započítával i tu Pezinok-Malacky... 8-o

2 1
možnosti

O naprosté nevhodnosti trasy se vědělo mnoho let předem, stačí se probrat připomínkovými řízeními EIA, SEA. Dnes samozřejmě mají kompetentní hrůzu z představy, kdo ponese zodpovědnost za zmařené investice. Podobně nesmyslné je prosazování R43 skrz Brno-Bosonohy, kde jsou provozem na D1 a na II/602 už více než 10 let překračovány přípustné limity hluku a prachu. Taková stavba nejspíš nebude nikdy povolena, a už vůbec nebude zkolaudována, přesto ji kraj proti zdravému rozumu prosazuje.Rv

4 2
možnosti

nehodlám jezdit 80 v tunelu, at to vede hezky po povrchu.

2 8
možnosti

nebudete jezdit vůbec.. a nebo přes vesnice padesátkou :-)

6 0
možnosti

Nechte trať jak je, odkliďte tuny zeminy, vymyslete nějaký odvodňovací systém a padla klec.

3 1
možnosti
  • Nejčtenější

Budějovice odvrací i druhý mečbol, Litvínov vyfoukl Kometě třetí bod

24. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:11

Zatímco Pardubice se Spartou už odpočívají, zbývající dvě čtvrtfinálové série se potáhnou minimálně...

Budějovice potřetí porazily Třinec, sérii rozsekne až sedmý duel. Litvínov jde dál

26. března 2024  17:15,  aktualizováno  22:41

Čtvrtfinálová série Třince proti Českým Budějovicím zůstává po šesti zápasech vyrovnaná. Oceláři ve...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kometa v Litvínově srovnala sérii, Třinec nevyužil mečbol v Budějovicích

22. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:26

Čtvrtými zápasy pokračovalo čtvrtfinále play off hokejové extraligy. Třinec si mohl zajistit postup...

Dvě stě tisíc? Tak nízkou sumu si nechte, odmítla univerzita dar města

22. března 2024  9:54

Univerzita Jana Evangelisty Purkyně (UJEP) odmítla přijmout příspěvek 200 tisíc korun na podporu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VIDEO: Jak bude vypadat hokejový stadion v Litvínově po přestavbě?

26. března 2024  15:22

Město Litvínov navnadilo hokejové fanoušky vizualizací přestavěného Zimního stadionu Ivana Hlinky....

Hlavně si nehrát na neohroženého hrdinu, říká pilot záchranářského vrtulníku

29. března 2024

Premium Není to žádný exhibicionista, co by si rád nechával šimrat ego slovy jako frajer nebo hrdina. David...

Kaše: Postup je poděkování lidem, že nás nevybučeli. I semifinále půjdeme vyhrát

29. března 2024  9:48

Žádná kaše se nejí tak horká, jak se uvaří. Že litvínovský tahoun Ondřej Kaše nedal v play off...

Mizera s číslem 99: Láme mi to srdce, bohužel musím Zubří vyřadit

29. března 2024  7:50

Že Murphyho zákony fungují spolehlivě, poznal i lovosický házenkář Bohdan Mizera. První série play...

Zlín porazil Litoměřice a vynutil si v semifinále první ligy sedmý zápas

28. března 2024  20:16

Zlínští hokejisté zvítězili v šestém utkání semifinále play off první ligy doma nad Litoměřicemi...