Diskuze
Tři nové trasy pro D8. Ministr dopravy upřednostňuje tu zavalenou
Děkujeme za pochopení.
V51í72t 40M79r52h90a97l
Tak tu variantu kolem Velemína a pak pod Kletečnou ani omylem, to je ta nejhorší varianta, kterou kdo mohl vymyslet, to by jsme mi obyvatelé Velemína a okolí skočili tzv. z bláta do louže, jestli by vedla dálnice kolem naších baráků, nebo byl stále zachován bláznivý provoz po E55, by nic moc neměnilo a nehledě na to, ještě víc by se zmršila příroda kolem Kletečné, příroda je zde téměř nedotčená, věřte tomu, znám to tu téměř poslepu, tak vím, o čem píši.
J71o18s61e69f 26V96y69s80k69o98č66i60l
Nejsem stavební inženýr ani geolog, ani tohle konkrétní místo neznám. Stačil mi ale pohled do mapy. Úbočí kopce na jehož vrcholku je kamenolom ...... Je to opravdu to nejvhodnější místo pro vedení dálnice?
J31o37s45e48f 31R31á86d42l12o
Vypadá to že ti projektanti a stavitelé studovali na podobných školách stavitelství jako Klaus a ODS ekonomii, soudě podle výsledků v obou případech.
P21e50t24r 77K16o37r80a17n59d19a
Taky si myslím že to je stavební lapalie ale z tou příčinou budou muset něco udělat hned.Tj,Otevřený kamenný lom kousíček nad sesuvem do kterého teče povrchová a srážková voda která se tam dostává do podloží.Dobrá zpráva je že i když se 9 měsíců se sesuvem nic nedělalo tak na ostatních místech nedokončené dálnice se celolu dobu intenzivně pracuje.To vylučuje další zpoždění a hlavně totálně vyvrací hypotézy pisálků a ekoteroristů o nesmyslných jiných trasách.
T86o88m38á70š 22K41u42č96e74r75a
Pak by mne ovšem zajímalo pár věcí, které jsem zjistil z fotek: Jak to, že sesuv se udál sezhora dolů a ne zdola nahoru, jak to, že je zřetelně vidět pohyb svahu směrem od kamenolomu přes trať na dálniční těleso, které tam ani zatím není - jsou provedeny pouze přípravné práce v terénu - a hlavně, jak to, že se na celé trase pohnulo vše, pouze těleso dálnice je v uvozovkách "pouze" zasypané. P. S. To byli naši předkové tak hloupí, že stavěli železnice v rizikových oblastech? I před 120 lety se dokázaly razit tunely nebo jít jinou trasou.
J62a44n 49Š85k58r24a54b59á76n50e30k
hrál jste si někdy jako dítě na písku? (to je k vašemu sesuvu shora dolů)
jinak těleso dálnice (to není jen vrchní vrstva asfaltu jak se domníváte) je porušeno v hloubce, odhady hovoří o cca 4 - 10 metrů hluboko..
nu a nakonec, porovnávat jednokolejnou trať s dálnicí sice v tomto případě můžete ale svědčí to o tom že nemáte ani základní znalosti..
P29e66t15e55r 54N13e62š70v85a52r55a
Moc se mi líbí, kolik odborníků tady přispívá. Blaží mne vědomí, že vlastně není odborný problém to sanovat, že se jedná pouze o politické hrátky. Jenomže ono bohužel není sesuv jako sesuv. Nejvíce jich máme ve fyšovém pásmu (u nás na Moravě, jinak celé Alpy, Karpaty, většina Himaláje, Andy v Jižní Americe). Jenom po roce 1997 po katastrofálních povodních v okrese Vsetín spadlo přes tisíc sesuvů. Bylo tam i několik macků srovnatelných s tím, co spadlo loni v létě na D8, například Bystřička, která odřízla železniční spojení z Čech na Slovensko přes tento region na víc než půl roku a muselo se jezdit přes Ostravu. Více než tři roky se tam potom sanovalo a monitorovalo. Takže by se dalo říci, že to umíme. Lidé, kteří to tehdy dělali jsou ještě pořád v businesu. Nicméně problém je v tom, že sesuvy ve flyši jsou mělké (sjíždí zvětralina po skalním podloží) což umožňuje sanaci opěrnými stěnami z běžných pilot, a také zeminy jsou poměrně propustné, takže se dají relativně snadno odvodnit hloubkovou drenáží. To, co se stalo na D8 je ovšem zcela jiná káva. Je to sesuv v jílech, takže smykové plochy mohou být až bůhvíjak hluboko a také jich klidně může být několik nad sebou. Jestliže máte aktivní plochu v hloubce 60 metrů tak tam působí takové síly, že pilotou to můžete sanovat asi stejně úspěšně jako kdyby jste do vrtů strkaly uvařené špagety. Jíly jsou také nepropustné, takže s odvodněním hrozný problém. Já bych to srovnal spíše s japonským sesuvem Kamenose (také jsou tam vulkanity a jejich produkty zvětrání), který zlikvidoval tunel a dálnici a Japonci se jej neúspěšně pokoušejí zastavit už více než půl století. A to používali obrovské betonové kesony hloubky až 100 metrů a utratili hodně přes čtvrt miliardy dolarů. Já se vůbec nedivím, že z tohoto problému mají odpovědní činitelé těžkou hlavu, já bych ji měl taky. Pokud tento problém má být vyřešen, tak to není na nějaké výběrové řízení podle českého zákona, ale na oslovení špičkové nadnárodní konzultační společnosti.
K97a62r66e41l 98P73o35d89h87o88r67s36k57y
Muzu potvrdit, ze od kamose geologa ktery primo tam delal pruzkumy mam vicemene stejny info s tim, ze se ta situace s nejakymi unosnymi naklady resit neda. A ze se o tom vi uz davno, ale stavbari to ignorovali.
T16o73m90á57š 23F35o56ř82t
To je naprosto běžná stavební lapálie která bude stát pár miliard ale nakonec se skluz odtěží / zasanuje / odvodní. Co ale není možné je to aby dálnici 10 let blokovali dva lidi. Blb z hnutí Duha Patrik a druhej ichtyl z Litoměřic který vydírá stavebníky. Počítal někdo ty mrtvé na objízdných trasách?
P48a67v32e32l 24B66e38r78a36n
Nechci se nikoho zastávat, ale z technického hlediska je jasné, že to podělal stavebník, tj. český stát, tj. my všichni skrze hlavy a ruce námi placených "odborníků"... Parametry stavby evidentně nejsou relevantní daným přírodním podmínkám, ale máte pravdu, když nad tím kopcem postavíme deštník, aby na něj nepršelo, problém bude na 99% vyřešen... Evidentně byla vybrána "nejlevnější" a "přírodě nejšetrnější" varianta... Už jenom pár tun semtexu, odstřelit půlku kopce a můžeme jezdit... Jinak až Vám to šplouchne na tu silnici znova za provozu a pojede kolem zrovna nějaký školní autobus, tak Vám nepomůže ani kdybyste do těch objízdných tras započítával i tu Pezinok-Malacky...
Š87t32e16f45a86n 29F26r24i79č33a
O naprosté nevhodnosti trasy se vědělo mnoho let předem, stačí se probrat připomínkovými řízeními EIA, SEA. Dnes samozřejmě mají kompetentní hrůzu z představy, kdo ponese zodpovědnost za zmařené investice. Podobně nesmyslné je prosazování R43 skrz Brno-Bosonohy, kde jsou provozem na D1 a na II/602 už více než 10 let překračovány přípustné limity hluku a prachu. Taková stavba nejspíš nebude nikdy povolena, a už vůbec nebude zkolaudována, přesto ji kraj proti zdravému rozumu prosazuje.
B61l40a56ž49e80j 22M15o57t60y95č72k39a
nehodlám jezdit 80 v tunelu, at to vede hezky po povrchu.
J24a97n 19Š75k59r68a61b19á62n78e13k
nebudete jezdit vůbec.. a nebo přes vesnice padesátkou
M50i69l85u71š40e 97R54a33a95b16o17v16á
Nechte trať jak je, odkliďte tuny zeminy, vymyslete nějaký odvodňovací systém a padla klec.
Násilí! křičeli Zítkovi příznivci u soudu a napadali stráž, aktivista nepřišel
Známý aktivista Pavel Zítko dnes nedorazil k Okresnímu soudu v Chomutově, před kterým měl stanout...
Rasový motiv, řekl žalobce o bitce v Dubí. Čtyřem obžalovaným navrhl vězení
U teplického okresního soudu zazněly závěrečné řeči v případu napadení mladého muže na koupališti v...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení
Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...
Lidé vyhráli. Lithium se patrně bude zpracovávat na Chomutovsku, ne u Teplic
Lidé, kteří protestovali proti zpracování lithia v lokalitě Újezdeček u Košťan na Teplicku,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Divočina v Děčíně na úvod i v závěru. Ústí dál válcuje Pardubice
Ústečtí basketbalisté potvrdili roli favorita i ve druhém utkání čtvrtfinále ligového play off a v...
Žena neuhlídala dvě děti, obě se utopily. Se žalobcem se dohodla na podmínce
S podmíněným trestem odešla od soudu žena, která loni v létě neuhlídala na koupališti v Klučku u...
V Litoměřicích otevřeli novou ambulanci dětské psychiatrie a adiktologie
Společnost Krajská zdravotní otevřela v litoměřické nemocnici ambulanci dětské a dorostové...
Nejen politika, Růžička už zase i trénuje. Angažoval ho druholigový Most
Trenér hokejových mistrů světa Vladimír Růžička si ve svém rodném kraji vyzkouší střídačku dalšího...
Sladká pomsta. Ústí svléklo Pardubice do naha a podruhé slaví semifinále
Natřískaná hala burácela a slavila, domácí hrdinové si pořizovali tradiční, tentokrát hodně...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!