Diskuze
Tři nové trasy pro D8. Ministr dopravy upřednostňuje tu zavalenou
Děkujeme za pochopení.
V63í93t 61M60r11h41a81l
Tak tu variantu kolem Velemína a pak pod Kletečnou ani omylem, to je ta nejhorší varianta, kterou kdo mohl vymyslet, to by jsme mi obyvatelé Velemína a okolí skočili tzv. z bláta do louže, jestli by vedla dálnice kolem naších baráků, nebo byl stále zachován bláznivý provoz po E55, by nic moc neměnilo a nehledě na to, ještě víc by se zmršila příroda kolem Kletečné, příroda je zde téměř nedotčená, věřte tomu, znám to tu téměř poslepu, tak vím, o čem píši.
J29o89s98e10f 29V97y96s87k74o46č75i11l
Nejsem stavební inženýr ani geolog, ani tohle konkrétní místo neznám. Stačil mi ale pohled do mapy. Úbočí kopce na jehož vrcholku je kamenolom ...... Je to opravdu to nejvhodnější místo pro vedení dálnice?
J83o18s49e39f 79R67á76d61l43o
Vypadá to že ti projektanti a stavitelé studovali na podobných školách stavitelství jako Klaus a ODS ekonomii, soudě podle výsledků v obou případech.
P80e12t75r 32K56o62r88a44n49d21a
Taky si myslím že to je stavební lapalie ale z tou příčinou budou muset něco udělat hned.Tj,Otevřený kamenný lom kousíček nad sesuvem do kterého teče povrchová a srážková voda která se tam dostává do podloží.Dobrá zpráva je že i když se 9 měsíců se sesuvem nic nedělalo tak na ostatních místech nedokončené dálnice se celolu dobu intenzivně pracuje.To vylučuje další zpoždění a hlavně totálně vyvrací hypotézy pisálků a ekoteroristů o nesmyslných jiných trasách.
T22o49m89á87š 22K93u56č58e93r82a
Pak by mne ovšem zajímalo pár věcí, které jsem zjistil z fotek: Jak to, že sesuv se udál sezhora dolů a ne zdola nahoru, jak to, že je zřetelně vidět pohyb svahu směrem od kamenolomu přes trať na dálniční těleso, které tam ani zatím není - jsou provedeny pouze přípravné práce v terénu - a hlavně, jak to, že se na celé trase pohnulo vše, pouze těleso dálnice je v uvozovkách "pouze" zasypané. P. S. To byli naši předkové tak hloupí, že stavěli železnice v rizikových oblastech? I před 120 lety se dokázaly razit tunely nebo jít jinou trasou.
J68a78n 64Š51k60r55a23b64á80n92e33k
hrál jste si někdy jako dítě na písku? (to je k vašemu sesuvu shora dolů)
jinak těleso dálnice (to není jen vrchní vrstva asfaltu jak se domníváte) je porušeno v hloubce, odhady hovoří o cca 4 - 10 metrů hluboko..
nu a nakonec, porovnávat jednokolejnou trať s dálnicí sice v tomto případě můžete ale svědčí to o tom že nemáte ani základní znalosti..
P78e47t47e86r 32N76e71š45v18a52r35a
Moc se mi líbí, kolik odborníků tady přispívá. Blaží mne vědomí, že vlastně není odborný problém to sanovat, že se jedná pouze o politické hrátky. Jenomže ono bohužel není sesuv jako sesuv. Nejvíce jich máme ve fyšovém pásmu (u nás na Moravě, jinak celé Alpy, Karpaty, většina Himaláje, Andy v Jižní Americe). Jenom po roce 1997 po katastrofálních povodních v okrese Vsetín spadlo přes tisíc sesuvů. Bylo tam i několik macků srovnatelných s tím, co spadlo loni v létě na D8, například Bystřička, která odřízla železniční spojení z Čech na Slovensko přes tento region na víc než půl roku a muselo se jezdit přes Ostravu. Více než tři roky se tam potom sanovalo a monitorovalo. Takže by se dalo říci, že to umíme. Lidé, kteří to tehdy dělali jsou ještě pořád v businesu. Nicméně problém je v tom, že sesuvy ve flyši jsou mělké (sjíždí zvětralina po skalním podloží) což umožňuje sanaci opěrnými stěnami z běžných pilot, a také zeminy jsou poměrně propustné, takže se dají relativně snadno odvodnit hloubkovou drenáží. To, co se stalo na D8 je ovšem zcela jiná káva. Je to sesuv v jílech, takže smykové plochy mohou být až bůhvíjak hluboko a také jich klidně může být několik nad sebou. Jestliže máte aktivní plochu v hloubce 60 metrů tak tam působí takové síly, že pilotou to můžete sanovat asi stejně úspěšně jako kdyby jste do vrtů strkaly uvařené špagety. Jíly jsou také nepropustné, takže s odvodněním hrozný problém. Já bych to srovnal spíše s japonským sesuvem Kamenose (také jsou tam vulkanity a jejich produkty zvětrání), který zlikvidoval tunel a dálnici a Japonci se jej neúspěšně pokoušejí zastavit už více než půl století. A to používali obrovské betonové kesony hloubky až 100 metrů a utratili hodně přes čtvrt miliardy dolarů. Já se vůbec nedivím, že z tohoto problému mají odpovědní činitelé těžkou hlavu, já bych ji měl taky. Pokud tento problém má být vyřešen, tak to není na nějaké výběrové řízení podle českého zákona, ale na oslovení špičkové nadnárodní konzultační společnosti.
K93a29r37e45l 33P18o82d77h54o22r32s21k80y
Muzu potvrdit, ze od kamose geologa ktery primo tam delal pruzkumy mam vicemene stejny info s tim, ze se ta situace s nejakymi unosnymi naklady resit neda. A ze se o tom vi uz davno, ale stavbari to ignorovali.
T95o16m74á79š 67F28o87ř69t
To je naprosto běžná stavební lapálie která bude stát pár miliard ale nakonec se skluz odtěží / zasanuje / odvodní. Co ale není možné je to aby dálnici 10 let blokovali dva lidi. Blb z hnutí Duha Patrik a druhej ichtyl z Litoměřic který vydírá stavebníky. Počítal někdo ty mrtvé na objízdných trasách?
P51a50v34e70l 79B85e57r73a45n
Nechci se nikoho zastávat, ale z technického hlediska je jasné, že to podělal stavebník, tj. český stát, tj. my všichni skrze hlavy a ruce námi placených "odborníků"... Parametry stavby evidentně nejsou relevantní daným přírodním podmínkám, ale máte pravdu, když nad tím kopcem postavíme deštník, aby na něj nepršelo, problém bude na 99% vyřešen... Evidentně byla vybrána "nejlevnější" a "přírodě nejšetrnější" varianta... Už jenom pár tun semtexu, odstřelit půlku kopce a můžeme jezdit... Jinak až Vám to šplouchne na tu silnici znova za provozu a pojede kolem zrovna nějaký školní autobus, tak Vám nepomůže ani kdybyste do těch objízdných tras započítával i tu Pezinok-Malacky...
Š43t54e11f88a66n 36F84r29i57č83a
O naprosté nevhodnosti trasy se vědělo mnoho let předem, stačí se probrat připomínkovými řízeními EIA, SEA. Dnes samozřejmě mají kompetentní hrůzu z představy, kdo ponese zodpovědnost za zmařené investice. Podobně nesmyslné je prosazování R43 skrz Brno-Bosonohy, kde jsou provozem na D1 a na II/602 už více než 10 let překračovány přípustné limity hluku a prachu. Taková stavba nejspíš nebude nikdy povolena, a už vůbec nebude zkolaudována, přesto ji kraj proti zdravému rozumu prosazuje.
B11l92a34ž64e20j 94M75o39t42y72č66k15a
nehodlám jezdit 80 v tunelu, at to vede hezky po povrchu.
J90a51n 77Š12k73r52a31b34á13n18e78k
nebudete jezdit vůbec.. a nebo přes vesnice padesátkou
M76i20l90u38š78e 89R59a20a43b47o68v58á
Nechte trať jak je, odkliďte tuny zeminy, vymyslete nějaký odvodňovací systém a padla klec.
Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se
U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...
Učitelku zmátli rychlí žáci a omylem zkrátila přijímačky. Musí se zopakovat
Několik dětí z devátých tříd si zopakuje přijímací zkoušky z matematiky na teplickém gymnáziu....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Násilí! křičeli Zítkovi příznivci u soudu a napadali stráž, aktivista nepřišel
Známý aktivista Pavel Zítko dnes nedorazil k Okresnímu soudu v Chomutově, před kterým měl stanout...
Zase se ožrali a pobodala ho, říkají místní o smrti muže v zahrádkářské osadě
Před dveřmi do malé dřevěné chaty v zahrádkářské kolonii je zřetelná kaluž zaschlé krve, okolo mezi...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Syna jsem neznásilňovala, léčebné praktiky se mu líbily, řekla souzená žena
Ústecký krajský soud pokračuje v projednávání případu ženy, která podle obžaloby za účasti svého...
OBRAZEM: Tréninková fantazie! Teplické fotbalisty podpořily dvě tisícovky dětí
Nevšední den pro fotbalisty i školáky. Prvoligové Teplice ve čtvrtek uspořádaly na Stínadlech...
Násilí! křičeli Zítkovi příznivci u soudu a napadali stráž, aktivista nepřišel
Známý aktivista Pavel Zítko dnes nedorazil k Okresnímu soudu v Chomutově, před kterým měl stanout...
Chmelaře trápí agresivní houbová choroba, při rozšíření hrozí likvidace polí
Pěstitelé chmele v Ústeckém kraji čelí hrozbě v podobě agresivní houbové choroby, která způsobuje...
Žatec je historickým městem roku 2023, loni se dostal na seznam UNESCO
Historickým městem roku 2023 se stal Žatec. Cena je odměnou za nejlepší využití peněz na obnovu...