Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Po srážce vlaků na Litoměřicku se podařilo zprovoznit jednu kolej

  15:47aktualizováno  15:47
Železničářům se v pondělí po 14. hodině podařilo částečně zprovoznit trať mezi Litoměřicemi a Velkými Žernoseky, kde se v sobotu ráno srazily dva nákladní vlaky. Určení příčin nehody může trvat měsíce.

Železničáři museli na trati v Žalhosticích odklidit zbytky vozů, vyměnit pražce v délce asi 200 metrů a opravit poničené trakční vedení. (30. března 2015) | foto: Iveta Lhotská, MF DNES

„Podařilo se nám obnovit alespoň jednu kolej, kde již dříve byla výluka kvůli opravě trakčního vedení. Na druhé koleji, kde k nehodě došlo, stále pracujeme. Proto vlaky v tomto asi dvousetmetrovém úseku mohou kvůli bezpečnosti našich pracovníků jezdit rychlostí pouze 30 kilometrů v hodině,“ řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Fotogalerie

U tratě jsou ještě nyní trosky vozů. „Kromě toho jsme museli vyměnit zničené pražce v délce asi 200 metrů a naši elektrikáři museli v místě, kde pracovaly jeřáby, odstřihnout část trakčního vedení,“ přiblížil Illiaš.

Vyšetřování nehody stále pokračuje. „Jsme teprve na začátku. Odhaduji, že určení příčin nehody bude trvat několik měsíců,“ řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Závažná nehoda se stala v sobotu v 8:40 kousek od stanice Velké Žernoseky. Jeden ze strojvedoucích stihl před nárazem lokomotivu opustit.

„Na to, že se něco děje, mě upozornilo návěstidlo. Zastavil jsem, vystoupil a utíkal, co jsem mohl,“ řekl strojvedoucí po srážce MF DNES. Druhého strojvedoucího odvezli záchranáři se zraněním do nemocnice.

Vlak od Ústí projel návěstidlo zakazující jízdu

Poškozeny byly oba vlaky, několik vozů, koleje i trolej. Na vlacích je škoda za 25 milionů, na trati za dva miliony korun (o nehodě zde).

Podle prvních zjištění měl správně vlak jedoucí od Ústí nad Labem, který převážel prázdné vozy na přepravu automobilů, zůstat ve Velkých Žernosekách stát. Měl počkat na protijedoucí nákladní vlak s uhlím, protože provoz byl z důvodu plánované výluky kvůli práci na trolejích veden pouze po jedné ze dvou kolejí.

„Vlak od Ústí však projel návěstidlo zakazující jízdu a podle dosavadních informací jel dál. Nyní zjišťujeme, zda na návěstidle nemohla být nějaká technická závada, nebo šlo o selhání člověka. Je ještě brzy říci, jak vše proběhlo,“ poznamenal Drápal.

Srážka vlaků na Litoměřicku:





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
V Krupce zemřel dělník, spadl na něj betonový nosník

Vážná nehoda s tragickými následky se stala v sobotu v půl třetí v Krupce na Teplicku. Na stavbě haly v průmyslové zóně byl zavalen dělník a ani přes následnou...  celý článek

Na kachli z kamen nalezené v Přísečnici je vyobrazený Ferdinand I. Habsburský.
Ne vždy hned prozradíme, že jsme nalezli vzácnou věc, říká archeolog

Milan Sýkora, mostecký archeolog specializující se na hrady severozápadu Čech, letos s kolegy zažil několik velkých objevů. „Najdeme-li vzácnost, ne vždy to...  celý článek

Sýkorova mozaika v Litvínově, kterou chce město nahradit kopií.
Slavnou Sýkorovu mozaiku jde zachránit už jen tím, že vznikne replika

Městu Litvínov, které usiluje o zachování unikátní mozaiky na chodníku a stěně domu ve Studentské ulici, se nepodaří zachránit originál díla. Před 40 lety ho...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.