Takto má podle plánů Českých drah vypadat nádražní budova v Ústí nad Labem na

Takto má podle plánů Českých drah vypadat nádražní budova v Ústí nad Labem na konci roku 2012 | foto: České dráhy

Nádraží v Ústí fungovalo od války jako provizorium, teď se zcela změní

  • 15
Budova hlavního vlakového nádraží v Ústí nad Labem se v roce 2012 výrazně promění. V lednu začne její rekonstrukce, která by měla skončit v prosinci. Provoz budovy tak bude celý rok omezen. Náklady na opravu jsou 45 milionů korun.

"Rekonstrukce výpravní budovy hlavního nádraží v Ústí nad Labem je jednou z nevýznamnějších investičních akcí Českých drah. Hlavním důvodem pro její realizaci je zajištění optimálního vstupu do nového podchodu vedoucího až na nábřeží Labe a dále úpravy výpravní budovy tak, aby splňovala nároky na jedno z nejvytíženějších nádraží," uvedla mluvčí českých drah Radka Pistoriusová.

Co se změní

Levé křídlo - v původní budově bude zřízena prodejna se vstupem z ulice i z haly, chystá se výměna oken, zateplení fasády a střechy, nové vnitřní rozvody elektrické instalace, osvětlení, topení, dlažby, obklady.

Pravé křídlo - zbourá se část objektu pro zřízení vstupu do podchodu, budou zachovány zděné konstrukce pokladen a ČD centra, vznikne portál vstupu do podchodu a nová prosklená hala s vnitřní terasou nad pokladnami přístupná z 1. nástupiště a výtahem z odbavovací haly.

Dojde k zateplení objektu, položení nových rozvodů elektrické instalace, osvětlení, podlahového topení haly, dlažby, obkladů.

Ústecká nádražní budova byla postavena v roce 1850. Nálety v roce 1945 ji značně poškodily a od tohoto roku je v provozu jako funkční provizorium.

"Část původní historické budovy bude zachována a modernizována, zbývající část nádraží se vstupem do podchodu bude tvořit nová prosklená odbavovací hala podle architektonického návrhu Atelieru AP," sdělila Pistoriusová.

Rekonstrukce se uskuteční ve dvou etapách a cestující budou mít k dispozici vždy jen polovinu prostor nádražní budovy. "První etapa začne v lednu a potrvá do července, druhá etapa začne v srpnu a skončí v prosinci 2012," informovala mluvčí.

Prostor za nádražím ožije

Podle jejích slov by rekonstruované nádraží mělo na konci příštího roku poskytnout cestujícím kromě zvýšené kultury odbavení i další služby, zejména vnitřní terasu v hale s výhledem na Větruši i na provoz nádraží.

"Rekonstrukci zrealizuje na základě výběrového řízení společnost BM Construction," dodala.

Vedení města si od rekonstrukce slibuje lepší propojení centra města s prostorem za nádražím, který prošel nákladnou rekonstrukcí v předchozích letech.

Ústí nad Labem se po 67 letech dočkalo budovy hlavního vlakového nádraží. Dosud...
Ústecké nádraží bylo postavené jako provizorní po druhé světově válce. Vydrželo...
Takto má podle plánů Českých drah vypadat nádražní budova v Ústí nad Labem na

Proměny nádraží v Ústí nad Labem v průběhu sta let

"Prostor za nádražím díky snadnějšímu přístupu ožije a stane se zcela jistě oblíbeným a hojně navštěvovaným místem," uvedla náměstkyně primátora Helena Kubcová.

Ústeckým hlavním nádražím projde 1,5 milionu cestujících ročně a nádraží je z tohoto pohledu na desátém místě v České republice.