"Rekonstrukce výpravní budovy hlavního nádraží v Ústí nad Labem je jednou z nevýznamnějších investičních akcí Českých drah. Hlavním důvodem pro její realizaci je zajištění optimálního vstupu do nového podchodu vedoucího až na nábřeží Labe a dále úpravy výpravní budovy tak, aby splňovala nároky na jedno z nejvytíženějších nádraží," uvedla mluvčí českých drah Radka Pistoriusová.
Co se změníLevé křídlo - v původní budově bude zřízena prodejna se vstupem z ulice i z haly, chystá se výměna oken, zateplení fasády a střechy, nové vnitřní rozvody elektrické instalace, osvětlení, topení, dlažby, obklady. Pravé křídlo - zbourá se část objektu pro zřízení vstupu do podchodu, budou zachovány zděné konstrukce pokladen a ČD centra, vznikne portál vstupu do podchodu a nová prosklená hala s vnitřní terasou nad pokladnami přístupná z 1. nástupiště a výtahem z odbavovací haly. Dojde k zateplení objektu, položení nových rozvodů elektrické instalace, osvětlení, podlahového topení haly, dlažby, obkladů. |
Ústecká nádražní budova byla postavena v roce 1850. Nálety v roce 1945 ji značně poškodily a od tohoto roku je v provozu jako funkční provizorium.
"Část původní historické budovy bude zachována a modernizována, zbývající část nádraží se vstupem do podchodu bude tvořit nová prosklená odbavovací hala podle architektonického návrhu Atelieru AP," sdělila Pistoriusová.
Rekonstrukce se uskuteční ve dvou etapách a cestující budou mít k dispozici vždy jen polovinu prostor nádražní budovy. "První etapa začne v lednu a potrvá do července, druhá etapa začne v srpnu a skončí v prosinci 2012," informovala mluvčí.
Prostor za nádražím ožije
Podle jejích slov by rekonstruované nádraží mělo na konci příštího roku poskytnout cestujícím kromě zvýšené kultury odbavení i další služby, zejména vnitřní terasu v hale s výhledem na Větruši i na provoz nádraží.
"Rekonstrukci zrealizuje na základě výběrového řízení společnost BM Construction," dodala.
Vedení města si od rekonstrukce slibuje lepší propojení centra města s prostorem za nádražím, který prošel nákladnou rekonstrukcí v předchozích letech.
Proměny nádraží v Ústí nad Labem v průběhu sta let
"Prostor za nádražím díky snadnějšímu přístupu ožije a stane se zcela jistě oblíbeným a hojně navštěvovaným místem," uvedla náměstkyně primátora Helena Kubcová.
Ústeckým hlavním nádražím projde 1,5 milionu cestujících ročně a nádraží je z tohoto pohledu na desátém místě v České republice.