Železniční trať mezi Mikulovem a Novým Městem porušená erozí.

Železniční trať mezi Mikulovem a Novým Městem porušená erozí. | foto: Iveta Lhotská, MAFRA

Podloží Moldavské dráhy je na tom hůře, letos už se trať nerozjede

  • 10
Provoz na Moldavské horské dráze, na níž se v březnu u Mikulova sesula podmáčená půda a vychýlila koleje, už se v letošním roce obnovit nestihne. Nedovolí to stav podloží.

„Během prací jsme zjistili, že podloží v délce zhruba stovky metrů je velmi nestabilní,“ řekl Marek Illiaš, mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Na trati, která spojuje Most s Moldavou v Krušných horách, nejezdí vlaky v úseku mezi Osekem a cílovou Moldavou. Cestující v této části přepravují autobusy.

Původně se předpokládalo, že by oprava úseku mohla být hotová na podzim (psali jsme o tom zde). 

Teď je ale jasné, že výluka bude o poznání delší. Jak dlouho, to se zatím neví. 

Rozbor sond podloží

„Termín ukončení akce nevíme. Čekáme na výsledek rozboru nových sond podloží. Je možné, že bude třeba upravit projekt. Dělníci budou pracovat, dokud to počasí dovolí, během zimy ale bude stavba zcela jistě přerušena,“ vysvětluje Illiaš. 

Stát odhadoval cenu opravy na 53 milionů korun, nyní visí i nad náklady otazník.

„Tohle je hlavně pro lyžaře špatná zpráva. Na druhou stranu je ale pochopitelně lepší, když se nebude pospíchat a opraví se to pořádně,“ řekl Martin Müller, předseda Klubu přátel krušnohorské železnice.

Moldavskou horskou dráhu, jejíž část mezi Loukou u Litvínova a Moldavou je kulturní památkou, využívají především turisté, cyklisté a v zimě právě lyžaři.

Vlaky na ni vyrážejí o víkendech, svátcích a o prázdninách. Konají se na ní i takzvané nostalgické jízdy, při nichž vozí cestující historické motoráčky.