Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Poničená moldavská trať se opraví, vlaky se na ni vrátí na podzim

  8:02aktualizováno  8:02
Oprava kolejí Moldavské horské dráhy, které poničil v březnu pohyb náspu, začne v nejbližších dnech. Turistům i místním po opravě skončí nepohodlné přesedání na autobusy.

Železniční trať mezi Mikulovem a Novým Městem porušená erozí. | foto: Iveta Lhotská, MAFRA

Na železniční trati spojující Most s Moldavou v Krušných horách přestaly jezdit vlaky v polovině března. Nedaleko Mikulova se totiž pohnuly koleje a následně i opěrná zeď (psali jsme o tom zde).

Fotogalerie

V úseku mezi Osekem a Moldavou tak musejí od té doby zaskakovat autobusy a cestující přesedat.

„V pondělí jsme předali staveniště zhotoviteli,“ sdělil MF DNES Marek Illiaš, mluvčí Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC), provozovatele dráhy.

„To je perfektní zpráva. Snad se všechno stihne, než začne na přelomu roku platit nový jízdní řád,“ věří Martin Müller, předseda Klubu přátel krušnohorské železnice. Datum obnovení provozu ale zatím zůstává neznámé.

„Předpokládáme podzim letošního roku. Bude velmi záležet na skutečném stavu podloží,“ poznamenal Illiaš s tím, že zakázku bude mít na starosti společnost Strabag Rail a cena opravy má činit 53 milionů korun.

Část dráhy kulturní památkou

Na moldavskou dráhu, jejíž část mezi Loukou u Litvínova a Moldavou je kulturní památkou, vyrážejí vlaky o víkendech, svátcích a prázdninách. Využívají ji především turisté, cyklisté a v zimě lyžaři. Čas od času se na ní objeví i historické motoráčky při takzvaných nostalgických jízdách.

Právě kvůli nízké vytíženosti a s tím spojené nerentabilnosti se objevily obavy, zda se SŽDC do nápravy vůbec pustí. Současný zákon ale hovoří jasně – musí. A tak zatímco místní a turisté se radují, státní organizace připouští, že ona z toho úplně nadšená není.

„V takovýchto případech jsme trochu ve schizofrenní situaci. Podle zákona máme povinnost udržovat tratě provozuschopné. Na druhou stranu je složité investovat desítky milionů do trati, kde není objednaná pravidelná doprava a kde se návratnost investic bude pohybovat v řádu desítek let,“ podotkl Illiaš.

Ministr dopravy Dan Ťok nedávno přišel s nápadem zákon pozměnit a tuto povinnost zmírnit. Zabývat se tím má ale až příští vláda.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Moderní technologie v dubské sklárně Owens-Illinois.
Továrna v Dubí má novou sklářskou vanu, zrychlí výrobu lahví a sklenic

Novou vanu na tavení skla a další výrobní stroje uvedla v Dubí do provozu společnost Owens-Illinois. Moderní technologie firmě pomůže zlepšit a zrychlit výrobu...  celý článek

Loupež v klášterecké bance na snímcích z bezpečnostních kamer.
Policisté obvinili tři lupiče, jeden z nich přepadl tutéž banku dvakrát

Kriminalisté dopadli a obvinili trojici lupičů, kteří počátkem srpna přepadli banku v Petlérské ulici v Klášterci nad Ohří. Dva byli přímo uvnitř, třetí na své...  celý článek

Sídliště v Plzni na Borech.
Bílina se chce koupí pěti set bytů zbavit potíží s problémovými nájemníky

Bílina by chtěla do svého vlastnictví získat až pět set bytů ze sociálně vyloučených lokalit. Město chce transakci urychlit, protože se o byty podle některých...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.