"Jé, metro povede i do Všebořic. To budu mít blízko k synovi," radovala se ve čtvrtek starší žena, když studovala vykreslený plánek tras a stanic.
Podle plánku má mít metro dvě trasy, které se křižují právě na náměstí. Trasa A má vést z Krásného Března do Všebořic, trasa B od Masarykovy nemocnice k západnímu nádraží a v budoucnu až do Trmic. Investor "Schmitzel" a generální dodavatel "Betbugs" ho mají dokončit už příští rok v září.
Zmíněné firmy neexistují, autor si ale dal práci a dokonce i logo města přetavil na modré zakulacené M evokující symbol metra. I proto protest proti ostudné díře na Mírovém náměstí mnoho lidí nepochopilo a mystifikaci uvěřilo.
"Stanice metra na Mírovém náměstí... Fakt vtipné, hlavně, že magistrát neumí hospodařit," píše na Facebooku například Jitka H.
O metru psal krajský úřad už na Silvestra 2006
Zmatek v hlavách lidí, kteří stavbě metra uvěřili, nechtíc dovršil Český rozhlas Sever. Na své Facebookové stránce připojil odkaz na silvestrovský článek krajského úřadu z roku 2006, kdy se na náměstí začalo kopat. Stálo v něm, že krajský úřad propojí za 6,85 miliard metrem své budovy, aby zefektivnil práci úředníků (silvestrovský článek zde). To mnohé lidi přímo rozlítilo.
"Cože, metro pro úředníky? A nezaměstnaní aby chodili pěšky, co," rozčílil se například Kamil K.
"Oni maj mercedesy a ještě si pro sebe stavěj metro, kdyby alespoň to bylo pro veřejnost," přidal se Pavel K. Takových příspěvků bylo hned několik a nepomohlo ani to, že Český rozhlas vysvětloval, že jde o recesi.
Faktem zůstává, že jáma centrum města hyzdí už několik let a nikdo neví, co s ní bude. Město v roce 2008 investovalo 35 milionů do archeologického průzkumu, o dva roky později parcelu převedlo na firmu UDES a vzdalo se šance na jakoukoli kontrolu.
V jámě vznikly v roce 2010 pouze betonové základy v rámci statického zajištění, protože se její stěny začaly svírat. Město loni marně žádalo o vizualizaci projektu, stavební firma zase od loňského roku marně žádá o stavební povolení.