„Na výjezdu z lesa mě stáhla kolej a vykoplo nás to na betonový protitankový jehlan. Navigátor René Kilián jen zahlásil, že máme defekt a ať se ukážu. Věděl, že to do cíle musíme dovézt, i kdyby to mělo být na ramenou,“ popsal Kolomý.
Z jeho jízdy po třech kolech byli vyděšení i traťoví komisaři. Horký pot polil i týmového manažera Buggyry Jana Kalivodu.
„Když jsem viděl, jak se kluci řítí ze zatáčky po třech, tak ve mně chvíli zatrnulo. Situaci zvládli až s obdivem a dokázali vyhrát. Jsem rád, že jsme nejen rychlí, ale i silní v náročných momentech, jako byl tento,“ komentoval to Kalivoda.
Defekt se Kolomému přihodil deset kilometrů před cílem. Po několika stovkách metrů jízdy po třech kolech musela posádka zastavit a pneumatiku vyměnit. Trvalo jim to jen chvilku, takže svůj náskok na čele neztratili.
Kotoučové brzdy na zadní nápravě se osvědčily
Kolomý se s kamionem Tatra 815 Buggyra připravuje na Rallye Dakar. Dakarský test mu tak v Maďarsku vyšel. „Chvílemi jsme po trati doslova letěli. Auto fungovalo na výbornou,“ pochvaluje si.
Na závodech stihl otestovat i jednu absolutní novinku. „Kotoučové brzdy na zadní nápravě se osvědčily a věřím, že nás to posunulo hodně dopředu,“ poznamenal.
O vysoké úrovni maďarského závodu svědčí kvalitní jezdecké obsazení včetně letošního vítěze Rallye Dakar v kategorii automobilů Nassera Al-Attyia s vozem Mini. Ten byl spolu s Kolomým hlavním lákadlem.
„Nasser je velký sympaťák. Trochu jsem si do něj rýpl, že by na to měl šlápnout, že by proti kamionu neměl moc šancí, tak se smál,“ uzavřel Kolomý.